in ,

Податок на старі автомобілі: депутати готують українцям сюрприз

Користуватися старим автомобілем стане дорого. Якщо машині більше п’яти років, то її власникові щорічно доведеться платити в бюджет кругленьку суму. А платити доведеться багатьом — середній вік автомобілів в Україні 20 років. Поки ідея з транспортним податком тільки на папері. Це одна з правок, яку депутати внесли в законопроект № 8487, який повинен зробити розмитнення автомобілів дешевше. Яким буде розмір податку і хто буде його платити, дізнавався сайт «Сегодня».

Платити будуть всі

Поки транспортний податок збирають з «елітних» авто. Власник такої машини повинен щороку платити 25 тисяч гривень до держбюджету. Податком на перші п’ять років обкладаються нові автомобілі, якщо вони дорожче 375 мінімальних зарплат — це 1 млн 396 тисяч грн.

Парламентарії хочуть, щоб податок платили всі. Буквально все, у кого є транспорт: будь то автобус, легковик або мотоцикл. І не важливо, скільки коштує транспортний засіб. Головне одне, його вік — обкладатися буде машина старше п’яти років від року її виробництва. Платіжки фіскальщікі надсилатимуть за місцем реєстрації власника авто.

Якою буде податок? 25 тисяч гривень нікуди не подінуться. Їх як платили (або повинні платити) власники «елітних» автомобілів, так і будуть платити. Податок на все авто старше п’яти років будуть вважати за спеціальною формулою:

«Ставка = Ставка базова х К двигуна х К віку х К екологічний». Розберемо формулу. Якщо автомобіль на бензині, то Ставка базова — 200. Якщо на дизелі — 300. Коефіцієнт двигуна — це об’єм двигуна, розділений на 1000 куб см. Коефіцієнт віку — вік автомобіля мінус п’ять. Екологічний коефіцієнт залежить від відповідності автомобіля екологічним стандартам: Євро-2 і нижче — 4; Євро-3 — 3; Євро-4 — 2; Євро-5 — 1,5; Євро-6 і вище — 1.

Скільки треба буде заплатити? Наприклад, є автомобіль на бензині з двигун 2 200 см³ і йому пішов шостий рік від дати виробництва. Перші п’ять років власник цього авто може нічого не платити, а як тільки настане шостий — йому прийде платіжка від фіскальної служби на суму 660 гривень. І щороку цифра буде більше. Так, на сьомий рік — це буде вже 1 320 грн.

А машина на дизелі з ще більшим обсягом двигуна стане зовсім невигідною. Наприклад, десятирічне авто з об’ємом двигуна 3 000 см³ обійдеться власнику в 9 000 гривень щорічно. З двигуном на 1 000 см³ — 3 000.

З огляду на, що середній вік автомобілів в Україні 20 років, цифри в платіжках будуть набагато серйозніше. За старий автомобіль на бензині, якому 19 років з двигуном 1300 см ³, доведеться щороку платити 10 920 гривень.

Коли транспортний податок вступить в силу?

Депутати вже проголосували за законопроект № 8487 у першому читанні. Зараз в нього вносять пропозиції, щоб підготувати до другого читання. Редагування із транспортним податком — одна з найрезонансніших. Всього парламентарії вже внесли в проект більше 90 змін — їх можуть як прийняти, так і відхилити.

Спочатку законопроект стосувався зменшення ставок акцизів на розмитнення автомобілів. Менші податки повинні вирішити проблему із засиллям «евроблях». За різними даними, в Україні від півмільйона до двох мільйонів автомобілів на іноземних номерах, які ввезли в обхід закону саме через високі податки. Наприклад, в Польщі можна купити непоганий автомобіль 2015 роки за 3 000 євро. Однак його розмитнення обійдеться майже в стільки ж — в 2995 євро. А розмитнити автомобілі, які випущені раніше 2010 року, і зовсім заборонено — вони не відповідають екостандарти Євро-5.

Законопроект № 8487 знімає всі обмеження. Якщо його приймуть — можна буде розмитнити авто і 2 000 року. Але головне — зниження ставки акцизу. Наприклад, за ставками законопроекту акциз на 10-річний автомобіль з двигуна 1 500 см³ складе 750 євро.

Зараз при розмитненні автомобіля потрібно заплатити такі збори і податки:

Ввізне мито. Згідно із законом «Митний тариф України» ввізне мито становить 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС — 5–7,3%.

Акцизний збір. Його ставка залежить від типу автомобіля, об’єму двигуна, палива, яким він заправляється, і віку.

ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита.

Джерело: Сегодня

Рейтинг публікації

Written by admin

Коментарі

Leave a Reply
  1. якщо вони такі розумні нехай підвищують заробітною плату для того щоб можна було сплатити цей податок! Беручи до уваги той факт що у малих містах багато людей не може собі дозволити транспортний засіб класу Євро 5! все що вони можуть це Євро -100500 Жигулі 2101 та їм подібні!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Уряд Македонії почав процес зміни назви країни

«Воронья слободка» закарпатської адвокатури