in

«Рівні» правила гри, або як Антимонопольний комітет України узаконює монополії

У цілому світі такі структури, як Антимонопольний комітет покликані захищати конкуренцію та рівні правил для бізнесу. В Україні ситуація ж абсолютно протилежна. АМКУ не лише не створює конкурентне середовище — він його просто вбиває. Яскравим прикладом є ряд нещодавніх рішень цього комітету щодо будівництва доріг в Івано-Франківській області.

Так, за період з 2015 по 2017 рік на замовлення Служби автомобільних доріг було оголошено й проведено закупівлі щодо середнього та поточного ремонту доріг на загальну суму 6,2 мільярда гривень. За дивним збігом обставин абсолютним переможцем усіх цих тендерів стала компанія ПБС, пов’язаність з якою публічно визнає народний депутат Олександр Шевченко. За ще більш дивним збігом обставин єдиною компанією, яка складає їй конкуренцію під час проведення тендерних процедур, є її ж субпідрядна компанія ТзОВ «Дорлідер».

Як наслідок, зниження ціни при проведенні тендерних процедур не відбувається. Чому це можливо? Та дуже просто. Служба автодоріг області прописує такі кваліфікаційні вимоги (досвід виконання аналогічних робіт на суму не менше 200 млн гривень, вимоги щодо виконання робіт із холодного ресайклингу тощо), які дозволяють брати участь виключно вищезазначеній компанії.

Ви думаєте АМКУ жорстко відреагувало на грубі порушення закону та змову сторін при проведенні тендерних закупівель? А от і ні. Навпаки, Антимонопольний комітет повністю відхилив скарги інших підприємств дорожньої галузі, які мали бажання взяти участь у закупівлях та скаржилися на змову сторін. Більше того, Антимонопольний комітет України їх де-факто своїми рішеннями узаконив.

Проте верхом цинізму рішень Антимонопольного комітету України стала заборона іншим компаніям, які все ж відповідали цим вимогам та пройшли предкваліфікацію в Службі автомобільних доріг Івано-Франківської області, брати участь у тендері (рішення АМКУ).

Ціна питання та потенційної економії для бюджету — мінімум 2 мільярди. За ці кошти можна було б відремонтувати всі сільські дороги Прикарпаття. А так маємо те, що маємо.

Це один із прикладів. Я вже не говорю про ринки виробництва чи споживання е/енергії, нафтопродуктів, газу, авіаперевезень чи перевезень залізничним транспортом. Для мене очевидно, що Антимонопольний не просто нічого не робить для того, аби демонополізувати українську економіку, він де-факто своїми рішеннями її монополізує. Тож доки в дану, одну з ключових для функціонування держави установ, не прийде менеджмент, орієнтований на демонополізацію країни, а не обслуговування бізнес-інтересів фінансово-промислових груп, нічого в цій країні не зміниться на краще.

P.S. Ми з колегами — народними депутатами України розпочали збір підписів за відставку керівництва АМКУ та обрання нового складу в результаті відкритого конкурсу. Це лише початок довгого шляху, але я впевнений, що це дасть сподіваний результат.

Юрій Соловей, народний депутат (група партії «УДАР», фракція БПП)

Джерело: LB.ua.

Рейтинг публікації

Written by admin

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

НАЗК взялося за перевірку декларацій суддів ВСУ

Мін’юст проти заочної освіти юристів