«Закон про адміністративну процедуру – це насправді “тиха революція”, що докорінно змінює радянський менталітет у взаємодії держави з її головними стейкхолдерами – громадянами. Ухвалення закону забезпечить рівність усіх учасників адміністративного провадження та єдині стандарти у роботі чиновників, прискорить надання більшої кількості якісних і зручних послуг для громадян», – розповів Олександр Банчук.
За словами заступника Міністра юстиції, із прийняттям закону про адміністративну процедуру чимало послуг будуть надаватися громадянам та бізнесу за єдиними та зрозумілими правилами:
- отримання паспорту;
- призначення житлової субсидії;
- реєстрація народження дитини;
- надання дозволу на будівництво;
- видання ліцензії;
- оформлення земельної ділянки;
- під’єднання до електромережі тощо.
Крім того, громадяни зможуть брати участь у прийнятті рішень, що впливають на їхні права. А ще отримають право бути вислуханими у разі незгоди з рішенням. Також можна буде ознайомитись з матеріалами справи, почути аргументи та чітко зрозуміти процедуру оскарження, насамперед досудового.
Що змінюється з прийняттям цього законопроекту? Як відомо, на сьогодні в Україні немає єдиної адміністративної процедури. Існують сотні спеціальних процедур для прийняття посадовими особами адміністративних рішень, які є непередбачуваними та незрозумілими для громадян, бізнесу і потенційних інвесторів. Цю проблему покликаний вирішити законопроєкт №3475 «Про адміністративну процедуру», який був рекомендований до прийняття у другому читанні профільним Комітетом Верховної Ради України та нині очікує на голосування у сесійній залі ВРУ. Про це розповів заступник Міністра юстиції Олександр Банчук під час міжнародної конференції «Адміністративна процедура: нова сторінка у відносинах держави, громадян та бізнесу».
Тому закон «Про адміністративну процедуру» є майже унікальним, адже в ньому Уряд не намагається розширити повноваження представників влади, а навпаки збільшує їхні обов’язки. Це повністю людиноцентричний акт, який надає більше прав громадянам та бізнесу незалежно від того, з яким органом державної влади чи місцевого самоврядування відбувається взаємодія. Він запроваджує єдині правила для різних життєвих ситуацій: чи то податки, питання соціальної політики, операції із землею чи ліцензування. Громадянам потрібен чіткий і зрозумілий алгоритм, який мінімізує зайву бюрократію та значно спростить отримання адміністративних послуг. Зараз в Україні такого єдиного регулювання немає, а має бути», – зазначив Олександр Банчук.
На важливості закону про адмінпроцедуру акцентував увагу Керівник проєкту ЄС «Право-Justice» Довідас Віткаускас: «По-перше, він закладає чіткі правила гри, яких поки що не існує в адміністративних структурах. По-друге, цей закон створює основу для того, щоб публічна адміністрація усвідомлювала, що вона надає людям саме послуги. І що ці послуги схожі за якістю на ті, які громадяни отримують у приватному секторі. По-третє, це важливий елемент автоматизації державного управління, адже простіше та ефективніше автоматизувати одну стандартизовану процедуру замість сотні різних процедур. Сподіваємось, що ухвалення закону стане важливим кроком назустріч запровадженню культури сервісності у наданні послуг».
«Закон «Про адміністративну процедуру» є одним з основоположних законопроєктів реформи державного управління. Велика кількість українських та міжнародних експертів брали участь у роботі над документом. Зараз він відповідає кращим практикам держав-членів ЄС, що вже неодноразово зазначали експерти Програми OECD SIGMA», – зазначив Юріс Стінка, Ключовий експерт проєкту ЄС EU4PAR.
Європейський Союз продовжує підтримувати Уряд України у впровадженні реформи державного управління як однієї з пріоритетних реформ. З 2014 року ЄС вже виділив понад 160 мільйонів євро на підтримку цієї реформи в Україні. Також Європейський Союз підтримує реформу сектору юстиції в Україні уже протягом десятиліття консультаціями, тренінгами та найкращими практиками щодо встановлення верховенства права.
Довідково:
Більше інформації про Закон «Про адміністративну процедуру» (№3475): http://www.adminprocedure.org.ua/
Більше інформації про реформу державного управління: www.par.in.ua
Стратегію реформування державного управління України було прийнято у 2016 році, і вона триває до 2021 року. У липні 2021 року була ухвалена нова Стратегія реформування державного управління, яка триватиме до 2025 року. Вона спрямована на підвищення ефективності української публічної адміністрації та впровадження Європейських принципів державного управління в Україні.
«Підтримка комплексної реформи державного управління в Україні» (EU4PAR) – це проєкт, що фінансується ЄС та підтримує Уряд України у впровадженні Стратегії реформування державного управління через надання консультативної і практичної допомоги та розбудову спроможності Кабінету Міністрів України. Закон покликаний сприяти побудові підзвітного, спроможного і результативного державного управління в Україні.
Коментарі
Loading…