У Києві пройшла олімпіада з правознавства серед школярів
Сподіваюся, ми довго згадуватимемо цю учнівську олімпіаду з правознавства, яка відбулася в Києві у переддень Соборності. Олімпіада звела в університеті імені Бориса Грінченка разом учнів шкіл Києва, команду вчителів і авторів підручників із правознавства Тетяну Ремех, Віктора Ковальського та вашого покірного слугу, а також Нінель Клименко, Фелікса Левітаса, відомих в Україні педагогів.
Із точки зору організації все було стандартно, організовано практично на відмінно. Підтримала цей форум – і морально, і своєю присутністю на всіх заходах та майданчиках олімпіади у 9-х, 10-х та 11–класах – Київська міська організація Союзу юристів України. Жаль викликає лише те, що кількість учасників олімпіади щороку зменшується катастрофічно. Схоже, що через декілька років набір до юридичних ВНЗ може впасти до мінімуму. Водночас активна участь дітей в олімпіаді та продемонстрована рішучість і результати свідчать про хороший потенціал майбутніх юристів. Тут слід нагадати, що здолання проблем побудови в Україні правової демократичної держави неможливо без формування високої правової культури населення. Правова освіта учнівської молоді відіграє в цьому процесі неабияку роль. Й одним із шляхів підвищення рівня правової освіченості молодих українців, підвищення їх зацікавленості у вивченні права вже протягом багатьох років є учнівські олімпіади.
Та повернемося до самої олімпіади. Найперше вкажемо, що це був ІІІ (міський) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства. В інтелектуальному змаганні взяли участь 329 учнів 9–11 класів навчальних закладів міста Києва.
Учасникам олімпіади було запропоновано різноманітні, притому, як на наш погляд, досить непрості завдання. Зокрема, вони мали продемонструвати знання новел українського законодавства, в тому числі змін до Конституції, розв’язати непросту задачу з кримінального права, проаналізувати переваги та недоліки різних типів виборчих систем. Серед пропонованих завдань були й порівняння юридичних понять та явищ, і термінологічні завдання, і пошук помилок у пропонованих текстах. Так, дев’ятикласники мали навести приклади правопорушень та визначити їх склад, допомогти захистити права споживача, виявити пізнання в «правовій математиці», показавши знання різних цифр, соціальних та правових стандартів, якими рясніють нормативні акти. У свою чергу десятикласники мали уявити себе в ролі юриста військкомату та визначити можливість призову чи надання відстрочок у різних ситуаціях. Отже, завдання були різноманітні, нестереотипні, нелегкі, адже потрібно було показати комплексне засвоєння понятійного апарату, практичних навичок, іноді – нестандартних уявлень. Тож, щоб отримати високі бали, потрібно було серйозно потрудитися. А часу на все було відведено, як завжди, три години.
І приємно, що серед учасників олімпіади виявилося чимало справжніх знавців права. Серед навчальних закладів, чиї учні традиційно виявили найкращі знання, – ліцей №100 «Поділ», гімназія № 191, спеціалізовані школи № 124 та 112, Український гуманітарний ліцей. Серед наймолодших – дев’ятикласників – кращі результати показали Катерина Маєвська (НВК № 38), Олександра Тисячна (СШ № 102), Андрій Дмитренко (НВК № 143), Анастасія Кривша (СШ № 19), Євген Черняк (гімназія «Консул» № 86). Серед десятикласників найкращими були Анастасія Кудляк (ліцей № 100 «Поділ»), Альона Одінокова (СШ № 124), Катерина Михалевич (НВК № 143) Олександр Якубовський (НВК «Домінанта»). А серед майбутніх цьогорічних випускників найліпше впоралися із завданнями Діана Чупрій («Еко») та Юрій Бурим (СШ № 124).
Тож міська олімпіада завершилася. Попереду – підготовка до заключного четвертого етапу. А головне – попереду життя, в якому знання права, набуті в шкільні роки, стануть у нагоді кожному.
Олександр Наровлянський,
експерт Оргкомітету з проведення олімпіади,
спеціально для ЮВУ
Коментарі
Loading…