in ,

Соняшники як пам’ять

Реквієм по загиблих пасажирах рейсу MH 17

Днями минуло три роки з моменту, як над Донбасон російським БУКом був збитий Boeing 777 малазійських  авіаліній із майже трьома стами пасажирів на борту. На сьогодні вже точно відомо, що літак було збито вдень 17 липня 2014 року зенітним ракетним комплексом «Бук» російського виробництва. Що це не просто випадковість свідчить той факт, що Росія в ніч на вказану дату заборонила польоти цивільної авіації в суміжному з Україною російському повітряному просторі на висоті менш 16 150 метрів, що співставно з максимальною висотою ураження ЗКР «Бук».

Ковальський5Та одна новина юридичного характеру знову сколихнула цілий світ. Російський Forbes із посиланням на звіт Ради безпеки Нідерландів за 2015 рік зазначив, що до цього дня Росія не вводила жодних обмежень, а Україна вводила заборони на польоти цивільної авіації: спочатку було не можна літати нижче півтора кілометра, потім (із 6 до 30 червня 2014 року) нижче ешелону FL260 (7 925 метрів). 14 липня 2014 року Україна обмежує мінімальну висоту польоту транзитних цивільних судів над зоною АТО ешелоном FL320 (9 754 метри). З 0 годин 17 липня російська сторона ввела обмеження, які є необхідними «для забезпечення безпеки польотів», а за їхню причину вказуються «бойові дії на території України поблизу державного кордону Російської Федерації і факт стрільби з території України в напрямку території Російської Федерації».

Постає цілком природне питання: чому  агресор вирішив ввести такі обмеження саме 16 липня, коли бойові дії на Донбасі велися вже кілька місяців? Як відомо на запитання Ради з безпеки Нідерландів Росавіація відповіла, що це зроблено з метою «узгодження обмежувальних заходів із прилеглим повітряним простором України».  Та чи відбулося таке узгодження. Насправді ніякого узгодження не вийшло: Україна закрила повітряний простір до висоти 9 454 метри (ешелон FL320), вище якого можна було літати, а Росія закрила зі свого боку кордону повітряний простір до значно більшої висоти 16 150 метрів (до ешелону FL530), що по суті було повною забороною на польоти цивільної авіації. З юридичної точки зору виник так званий «конфлікт висот» при цьому про причини введення Росією заборони вищої за українську, російська сторона нічого не відповіла. Отже, маршрут рейсу МН17 пролягав над зоною відповідальності Ростовського зонального центру, якому й було адресовано обмеження, тож ростовський диспетчер не міг не знати, що при перетині державного кордону РФ малайзійський Boeing 777, слідуючи ешелоном FL330, вторгається в заборонену для польотів цивільної авіації зону російського повітряного простору, однак своєчасно не попередив літак.

Що відбулося далі вже відомо. Зараз Росія за будь-яких умов блокує всі рішення і пропозиції, що не узгоджуються з її позицією як сторони, яка відповідає за трагедію. При тому вона категорично знімає з себе будь-яку відповідальність, обвинувачуючи натомість українську сторону в трагедії. Разом із тим створена позаминулого року міжнародна команда з розслідування катастрофи Боїнга рейсу МН17 дійшла висновку, що лайнер було збито ракетою, випущеною із ЗРК «Бук», доставленого з території Росії. А інша група — Bellingcat опублікувала фото «Бука 332», зроблене в парку техніки 53-ї бригади в селищі Маршала Жукова під Курськом, ймовірно, навесні 2013 року. В свою чергу в РФ заявили, що не варто довіряти розслідуванню цієї групи. Остаточні висновки будуть оприлюднені в офіційному провадженні, що готується наприкінці року. Днями в Нідерландах було  відкрито меморіал пам’яті жертв катастрофи літака рейсу MH17 «Малайзійських авіаліній». Його створили в парку Війфгуйзен поблизу аеропорту Схіпхол в Амстердамі. Він представляє собою металеву стіну висотою 4 метри і 16 метрів у ширину. Біля стіни розташовано велике око, на якому викарбувано імена загиблих. Поряд були висаджені дерева за кількістю загиблих у катастрофі й соняшники — у пам’ять про них. Люди і світ пам’ятають. Убивці ж мовчать.

Віктор Ковальський, шеф-редактор газети «Юридичний вісник України»

Джерело: ЮВУ

Рейтинг публікації

Written by admin

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Земельна реформа: гра в імітацію

Заслужені відзнаки СЮУ прикордонниками