Ми й моргнути не встигнемо!
Покоління центеніалів, яке може стерти нас із Земліархів
З’явилося ціле покоління дітей, які врануть носа будь-якому батькові. Знайомтеся — центеніали. Ці люди будуть дорослими вже завтра. Ви моргнути не встигнете, а вони захоплять світ.
Розбираємось, хто вони такі, в чому їхня відмінність від попередніх поколінь і як навчитися з ними взаємодіяти.
Поясніть уже, що за галас із поколіннями?
Теорія поколінь була описана в 1991 Нілом Хау (Neil Howe) і Вільямом Штрауссом (William Strauss). За цією теорією покоління змінюють один одного раз на 20–25 років. Нещодавно оформилося покоління, яке слідує за мілініалами — центеніали, їх ще називають поколінням Z. Мабуть, вперше в історії діти настільки відрізняються від батьків.
Хто такі центеніали?
Це люди, які народилися після 1996 чи після 2000 року (за даними різних досліджень). Розкид у датах з’явився, бо досліджень поки що небагато. Центеніали ще молоді, але їх уже ні з ким не сплутаєш.
Чим вони від інших поколінь?
Це перше покоління, яке народилося в епоху Інтернету. Вони не пам’ятають, яким було життя без гаджетів, і проводять зі смартфонами та планшетами більше 8 годин на день. На кожен крок у центеніалів є додатки, якими вони користуються так само природно, як дихають. Покоління Z не ділить світ на цифровий і реальний, їхнє життя плавно перетікає на екран і назад.
Як технології вплинули на центеніалів?
Центеніали люблять спілкуватися в Мережі, причому анонімно: віддають перевагу соціальним мережам, в яких можна ховатися. Це не Twitter, а Snapchat, з якого зникають повідомлення. Це перше покоління, що виросло у мультикультурному середовищі. Центеніалам все одно, де народився співрозмовник і як він виглядає. Мабуть, це терпиме і спокійне покоління.
Вони мають імунітет до реклами, вбудований адблок. Вони так звикли до рекламних банерів та повідомлень, що можуть не звертати на них уваги, а щоб реклама їх зацікавила, у ній має бути щось справді цікаве.
Мінус – центеніали не люблять довго концентруватися. Серед дітей та підлітків поширюється синдром дефіциту уваги та гіперактивність. Тому покоління Z вважає за краще дивитися, а не читати. Їм потрібно вловити максимум інформації за короткий термін.
Чому вони такі неуважні? Вони дурніші?
Ні. Центеніали навчалися в обійми з технологіями і звикли до перехресного вивчення предметів. У їхній голові кожен параграф підручника пронизаний гіперпосиланнями, як у «Вікіпедії». Крім того, вони звикли думати глобально, бо миттєво одержують інформацію з усього світу. Вони хочуть робити відкриття, люблять дослідження та розробку.
Так, центеніали часто переключають увагу, але тому швидше ухвалюють рішення. Покоління Z не любить повертатися до одного питання кілька разів.
Що вони вміють робити?
Це покоління, яке воліє побачити. Спілкуючись в Мережі, центеніали використовують емодзі, смайли, картинки. І вони вміють зачепити аудиторію. Підлітки точно знають, за якими законами живе інформація і коли потрібно публікувати знімок у Instagram, щоб зібрати більше лайків. Скажете, дрібниці? А тепер уявіть, що буде, коли ці підлітки із чуттям на аудиторію вийдуть на ринок. Минулого покоління в прольоті.
А вони щось цінують, крім лайків?
Вони, як ніхто, цінують безпеку. Оскільки це покоління, яке виросло в епоху терактів та економічних криз, центеніали хочуть стабільності, спокою та процвітання. Їм не подобаються одноразові речі, вони хочуть купувати те, що прослужить довго. Серед них модно бути мінімалістами.
У центеніалів дуже тверезі уявлення про життя і про те, як досягати успіху. Міленіали мріють, щоб увесь світ помітив, які вони чудові та чудові. У центеніалів немає таких ілюзій. Вони збираються багато працювати та заробляти: 72% випускників замислюються про підприємництво.
Центеніалі — це не підлітки, що бунтують. Вони мало курять і п’ють, навіть до сексу ставляться більш відповідально. ВООЗ говорить про зниження кількості підліткових вагітностей у всьому світі, а в США цей показник зараз взагалі найнижчий за останні 50 років.
Вони не хочуть зруйнувати систему, вони збираються повільно і правильно робити світ краще. Можливо це підліткова романтика. Але якщо згадати теорію, то основні погляди вони вже склалися.
Чи можна налагодити контакт із центеніалами?
По-перше, для них все потрібно візуалізувати, будь-яка інформація має бути наочною.
По-друге, все потрібно робити швидко. Швидкість роботи стає важливою як ніколи. Якщо ви звикли узгоджувати кожен плакат та кожну публікацію в соцмережі по два місяці, ви програли.
По-третє, робіть вірусну рекламу. Центеніали люблять ділитися цікавим, але швидко забувають про це. Вчіться виділятися.
Коментарі
Loading…