В дослідженні взяли участь власники бізнесу (80,4%) та Топ-менеджери і СЕО (19,6%) в розрізі абсолютно різних галузей, з перевагою сфери будівництва та виробництва. |
 |
На перший погляд, результати дещо песимістичні:
Близько 21% респондентів серед власників бізнесу емоційно «на межі» – досить складно вести бізнес в поточних умовах, а 39% стало вести бізнес значно важче.
|
 |
30% респондентів не впевнені, що їх бізнес протримається понад рік. |
 |
Бізнес депресує, підприємці не впевнені в майбутньому. |
Серед проблем, які не дають рухатись бізнесу далі, найчастіше зустрічаються:
- Надмірна залученість до операційної діяльності і недостаток часу та сил, що не дає змоги вирішувати глобальні завдання.
- «Ручне керування» бізнесом та відсутність системного плану.
- Військові дії в країні, що тягне за собою відтік працівників за кордон, призов працівників в ЗСУ.
- Збільшення рівня витрат, нестача обігових коштів.
- Нестабільність ринку.
- Відсутність мотивації та регулярне «гасіння пожеж».
- Нестача кваліфікованих працівників.
|
Проте криза – це не тільки про спад, це ще й можливості:
- З ринку йдуть несистемні компанії, які не можуть адаптувати свою бізнес-модель під сучасні умови.
- Це дає можливість більш системним компаніям, які швидко адаптуються, захоплювати більшу долю ринку.
- Ринок не зникає, платоспроможний попит залишається, але потребує більше зусиль від бізнесу, щоб втриматись.
Не варто «ставити все на паузу» і чекати повернення умов старого ринку, потрібно готуватися до нової реальності.
Сьогодні власникам бізнесу першочергово необхідно систематизувати компанію під нові «правила гри».
Адаптувати варто наступні елементи:
бізнес-модель
маркетинг та продажі
роботу з брендом
систему залучення та утримання клієнтів
організаційну структуру компанії
роботу з командою
управління фінансами
операційне управління
стратегічний менеджмент
|
Коментарі
Loading…