Відомості для Звіту надали 44 держави-члени Ради Європи, а також три держави-спостерігачі в CEPEJ, зокрема Ізраїль, Марокко та Казахстан.
У Звіті наведено огляд європейських судових систем на основі даних за 2020 рік. Мета звіту – це не створення рейтингу судових систем Європи, що було б некоректним з наукової точки зору. Натомість він дозволяє здійснювати порівняння між схожими країнами або групами країн, а також виявляти існуючі тенденції.
Звіт надає можливість поглибленого вивчення шляхом вибору відповідних груп країн за показником, що підлягає аналізу (країни системи загального чи континентального права, країни того чи іншого регіону), географічним критерієм (площа, чисельність населення) або економічним критерієм (рівень ВВП, місцезнаходження в межах або за межами Єврозони тощо).
Звіт складається з трьох частин:
- Частина 1: Таблиці, графіки та аналіз;
- Частина 2: Профілі країн;
- Частина 3: Динамічна база даних CEPEJ-STAT.
Перша частина містить статистичні та аналітичні дані у питаннях щодо бюджету, фахівців, організації судів, користувачів судових послуг, інформатизації, ефективності та якості правосуддя: саме на цифри і факти спираються по-справжньому ефективні судові системи.
У Другій частині представлено профілі країн на основі даних Першої частини. Ця частина включає 49 профілів країн для всіх держав-членів Ради Європи, які беруть участь у цьому циклі оцінювання, а також профілі 3 держав-спостерігачів. У цих доповідях представлені ключові інформаційні елементи, які дають змогу зрозуміти особливості роботи судової системи кожної держави-члена або держави-спостерігача: кожній країні присвячено три сторінки. Обидва документи зосереджено на ключових проблемах і даних, які визначають основні тенденції та проблеми, спільні для держав-членів.
Третя частина CEPEJ-STAT представляє собою динамічну базу даних статистики в Інтернеті https://www.coe.int/en/web/cepej/cepej-stat, яка містить усі якісні і кількісні дані, зібрані CEPEJ з 2010 року, і надає вичерпну інформацію для поглибленого вивчення. CEPEJ-STAT є у вільному доступі для політиків, юристів-практиків, науковців і дослідників.
До ознайомлення та інтерпретації Звіту слід підходити з великою обережністю: порівняння даних з різних країн з різним географічним, економічним та правовим становищем є делікатним завданням. Для того, щоб порівнювати різні держави та їхні системи, необхідно враховувати їх особливості, які можуть пояснити деякі відмінності у наведених даних (різні судові системи, різні підходи до організації судів організації, різні класифікації для оцінки систем тощо).
Через глобальну пандемію COVID-19 упродовж 2020 року всі судові системи в Європі зіткнулися з багатьма проблемами у своїй роботі. У більшості держав-членів було запроваджено локдауни, обмеження відвідувань судів, перенесення слухань, дистанційну роботу, відеоконференції тощо, які вплинули на роботу судових систем і на кількість даних, представлених у Звіті. Тому під час порівняння можуть бути виявлені великі розбіжності у даних за 2020 рік з попередніми роками. З метою правильного тлумачення даних потрібно зважати на дуже специфічну ситуацію, яку було викликано пандемією.
Цей Звіт ґрунтується на даних за 2020 рік. З того часу кілька держав здійснили фундаментальні інституційні та законодавчі реформи своїх правових систем. Щодо цих держав ситуація, описана в цьому Звіті, може відрізнятися від поточної ситуації.
Оригінальний текст Звіту можна переглянути за посиланням: https://cutt.ly/PBtAavP.
Коментарі
Loading…