Скасовано плату за розведення мостів при проходженні суден
11.08.2021 Міністерство інфраструктури України інформує, що Кабінет Міністрів прийняв постанову про внесення зміни до пункту 99 Статуту залізниць України, відповідно до якої власники розвідних мостів будуть безоплатно забезпечувати їх підйом та розкриття для проходу суден. Документ набирає чинності з 1 січня 2022 р.
Зараз перевізники в Україні вносять плату за розведення ферм мостів, що негативно впливає на розвиток річкового судноплавства, призводить до здорожчання річкової логістики та заважає збільшенню обсягів перевезень річковим транспортом.
З 1 січня 2022 р. власники розвідних мостів на внутрішніх водних шляхах будуть зобов’язані:
– забезпечити наявність та надійну роботу засобів навігаційного та іншого обладнання, необхідного для своєчасного та безпечного проходження суден через судноплавні розвідні прогони мостів;
– забезпечити безоплатний підйом, поворот, розкриття розвідних мостів для пропуску суден та плавучих об’єктів;
– подавати до Державної служби морського та річкового транспорту України інформацію щодо запланованих на рік профілактичних і ремонтних робіт.
Функції соціального захисту населення та захисту прав дітей розділять
12.08.2021 Кабінет Міністрів схвалив проект Закону, яким передбачається внесення змін до 40 законодавчих актів щодо розмежування функцій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань соціального захисту населення та захисту прав дітей у зв’язку з утворенням Національної соціальної сервісної служби та її територіальних органів.
Проектом пропонується законодавчо визначити однією з функцій органів місцевого самоврядування прийом заяв для призначення різних видів соціальної підтримки (різних видів державної допомоги, пільг, компенсацій тощо).
Також установлено розподіл повноважень з питань надання соціальних послуг, протидії торгівлі людьми та домашньому насильству, соціального захисту ветеранів, внутрішньо переміщених осіб між міністерствами, Національною сервісною службою та органами місцевого самоврядування.
Моніторинг ефективність роботи голів облдержадміністрацій продовжили на місяць
12.08.2021 Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 35» від 4 серпня 2021 р. № 816, якою, зокрема продовжено до 31 січня 2022 р. (раніше – 31 грудня 2021 р.) експериментальний проект щодо проведення щокварталу моніторингу та оцінки ефективності діяльності голів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Також переглянуто та оновлено показники моніторингу та оцінки ефективності діяльності.
«Аналіз оцінювання ефективності діяльності голів обласних державних адміністрації та Київської міської державної адміністрації за І квартал 2021 року дозволив зробити висновок про відсутності динаміки за одними показниками, неможливість забезпечити своєчасне та повне адміністрування інших показників та необхідність виключення показників з Порядку за пропозиціями міністерств», – пояснив Міністр Кабінету Міністрів Олег Немчінов.
За його словами, постановою визначено 36 показників, за якими буде оцінюватися діяльність голів місцевих державних адміністрацій в частині виконання ними завдань Уряду.
Так, у новому періоді будуть оцінюватися такі актуальні показники, як:
– рівень охоплення вакцинацією дорослого населення для формування колективного імунітету до гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (за умови централізованого постачання відповідних вакцин у повному обсязі);
– забезпечення у закладах охорони здоров’я, призначених для лікування пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, централізованого постачання медичних газів, встановлення додаткових кисневих магістралей;
– кількість центрів надання адміністративних послуг, утворених міськими, селищними, сільськими радами з метою оптимізації мережі центрів надання адміністративних послуг;
– кількість територіальних громад, у яких міськими, районними у містах, сільськими чи селищними радами утворені служби у справах дітей тощо.
Оновлено стратегію ПриватБанку
13.08.2021 Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Стратегії розвитку акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» від 11 серпня 2021 р. № 931-р, яким схвалено відповідну Стратегію до 2024 р.
Міністерство фінансів України інформує, що Стратегія має такі ключові складові:
– бізнес-модель: провідний банк у роздрібному сегменті ринку, який має сильну позицію в малому та середньому бізнесі;
– операційна модель: прогресивна з провідним рівнем ефективності та готовністю до зниження маржі;
– фінансова стійкість: ефективна робота з портфелем непрацюючих активів, операційна ефективність та сталий рівень прибутковості Банку;
– цільові показники банку до 2024 року: прогнозний чистий прибуток >30 млрд грн, дохідність на капітал – більше 40%.
Цифрову трансформацію економіки доручено новій робочій групі
13.08.2021 Набрало чинності розпорядження Президента України «Про робочу групу з питань інноваційного розвитку економіки» від 11 серпня 2021 р. № 521/2021-рп, яким з метою створення комунікаційної платформи для обговорення та напрацювання пропозицій щодо прискорення інноваційного розвитку економіки утворено вказану робочу групу.
Також робочій групі доручено внести пропозиції щодо:
– першочергових заходів для розвитку цифрової трансформації економіки, впровадження технологічних інновацій у виробничі процеси;
– напрямів реалізації інноваційних проектів для активізації найбільш перспективних сфер економічної діяльності, впровадження новітніх підходів та стандартів здійснення діяльності у відповідних сферах;
– створення умов для реалізації пріоритетних для держави інноваційних проектів та розвитку технологічних компаній.
Про перібіг заходів з євроатлантичної інтеграції інформуватимуть на веб-порталі
13.08.2021 Набрав чинності Указ Президента України «Про Стратегію комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року» від 11 серпня 2021 р. № 348/2021, яким затверджено вказану Стратегію, що реалізовуватиметься у чотири етапи.
Перший етап – організаційне забезпечення реалізації Стратегії – формування робочої групи при Комісії з питань координації євроатлантичної інтеграції України, розроблення комунікаційних програм, створення системи інформаційної взаємодії (комунікації) з питань євроатлантичної інтеграції.
Другий етап – широке інформування цільових аудиторій про мету, зміст, попередні та очікувані результати реалізації стратегічного курсу євроатлантичної інтеграції – створення тематичного веб-порталу для розміщення інформації щодо реалізації реформ та виконання заходів з євроатлантичної інтеграції, розроблення пакета інформаційно-довідкових та інформаційно-просвітницьких матеріалів про стратегічний курс євроатлантичної інтеграції України та про реформи (брошури та буклети в електронному та друкованому форматі, відеоролики тощо), залучення представників засобів масової інформації для забезпечення ефективного інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції та основних спікерів з відповідних питань.
Третій етап – активна інформаційна взаємодія (комунікація) з питань євроатлантичної інтеграції щодо перебігу та досягнутих результатів реформ, заходів, комунікаційних програм з питань євроатлантичної інтеграції – забезпечення регулярного моніторингу стану реалізації реформ, заходів, комунікаційних програм з питань євроатлантичної інтеграції.
Четвертий етап – оцінювання зворотного зв’язку: моніторинг та оцінка реалізації Стратегії – здійснення моніторингу, оцінки та аналізу результатів реалізації Стратегії та розроблення рекомендацій на наступний період.
До проекту з трансплантації приєдналося ще 9 медзакладів
13.08.2021 Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. № 707» від 11 серпня 2021 р. № 824, якою перелік учасників пілотного проекту з трансплантації доповнено 9-ма такими медичними закладами:
- комунальне некомерційне підприємство “Київська міська клінічна лікарня № 1”, м. Київ;
- комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради “Західноукраїнський спеціалізований дитячий медичний центр”, м. Львів;
- комунальне некомерційне підприємство “Міська дитяча клінічна лікарня м. Львова”, м. Львів;
- державна наукова установа “Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини” Державного управління справами, м. Київ;
- комунальне некомерційне підприємство “Херсонська міська клінічна лікарня ім. Є. Є. Карабелеша” Херсонської міської ради, м. Херсон;
- комунальне підприємство “Волинська обласна клінічна лікарня” Волинської обласної ради, м. Луцьк;
- клінічна лікарня “Феофанія” Державного управління справами, м. Київ;
- комунальне некомерційне підприємство “Обласне територіальне медичне об’єднання м. Краматорськ”, м. Краматорськ;
- навчально-науковий медичний центр “Університетська клініка” Харківського національного медичного університету, м. Харків.
Також установлено, що:
– учасники пілотного проекту здійснюють оплату закладам охорони здоров’я на підставі договорів про медичне обслуговування населення, укладених з метою оплати донорського етапу послуг з органної трансплантації від донора-трупа в обсязі не меншому, ніж визначений за тарифом, встановленим Кабінетом Міністрів України;
– за умови наявності відповідної технічної можливості реєстрація в електронній системі охорони здоров’я відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я», та внесення медичних записів є обов’язковими для всіх учасників пілотного проекту, які уклали з Міністерством охорони здоров’я договір.
Залишки освітньої субвенції підуть на придбання обладнання для їдалень і навчальних кабінетів
13.08.2021 Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Деякі питання фінансування оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти» від 11 серпня 2021 р. № 928-р, яким установлено, що:
1) залишки освітньої субвенції, передбаченої додатком до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1106 та додатком 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1109, використовуються у 2021 р. та наступних бюджетних періодах з урахуванням цільового призначення субвенції та спрямовуються на об’єкти (види робіт), що визначені Міністерством освіти і науки у встановленому законодавством порядку;
2) залишки освітньої субвенції, передбаченої додатком до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1106, зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель, спрямовуються у 2021 р. та наступних бюджетних періодах на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів освіти з числа:
– опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб та їх філій;
– закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів не менш як 400 осіб;
– закладів загальної середньої освіти, фінансування яких здійснюється з обласного бюджету;
– закладів загальної середньої освіти, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення, з кількістю учнів не менш як 100 осіб;
3) залишки освітньої субвенції, передбаченої додатком 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1109, зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель, спрямовуються у 2021 р. та наступних бюджетних періодах на оснащення обладнанням для навчальних кабінетів закладів освіти з числа:
– закладів спеціалізованої освіти наукового профілю;
– закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів у 5 – 11 класах 600 осіб і більше;
– опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів у 5 – 11 класах 200 осіб і більше;
– закладів професійної (професійно-технічної) освіти з кількістю учнів, що здобувають повну загальну середню освіту, 400 осіб і більше.
Також установлено, що:
– використання освітньої субвенції на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів освіти здійснюється на засадах співфінансування;
– оснащення закладів освіти обладнанням для навчальних кабінетів здійснюється відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого Міністерством освіти і науки;
– у разі необхідності закупівлі малоцінних необоротних матеріальних активів під час придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) та навчальних кабінетів відповідні видатки розвитку можуть спрямовуватися на видатки споживання.
Окрім того, обласним, Київській міській держадміністраціям доручено:
– визначити заклади освіти, для яких здійснюється придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) та навчальних кабінетів за рахунок залишків освітньої субвенції, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
– здійснити придбання обладнання для навчальних кабінетів шляхом централізованої закупівлі та забезпечити постачання зазначеного обладнання до закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти.
Проекти із значними інвестиціями оцінюватимуть шістдесят днів
12.08.2021 Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку та методології проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями» від 28 липня 2021 р. № 819.
Відповідно до затвердженого Порядку оцінка проводиться Мінекономіки двома етапами протягом шістдесяти календарних днів з дня отримання документів, передбачених ч. 1 ст. 7 Закону України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні» № 1116-IX (далі – Закон), а саме:
1) заявки, підготовленої за формою згідно з додатком 1;
2) проекту спеціального інвестиційного договору;
3) техніко-економічного обґрунтування інвестиційного проекту із значними інвестиціями, розробленого з урахуванням вимог до техніко-економічного обґрунтування інвестиційного проекту із значними інвестиціями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 р. № 515;
4) документів, що підтверджують відповідність заявника вимогам до заявника щодо фінансової спроможності для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 648;
5) документів, що підтверджують відсутність обмежень, визначених ч. 4 ст. 7 Закону, поданих заявником з урахуванням вимог, передбачених п. 4 цього Порядку.
Для підтвердження відсутності обмежень, визначених п. 10 та 12 ч. 4 ст. 7 Закону, заявник подає такі документи:
1) довідку чи інший документ, який відповідно до законодавства держави місця реєстрації заявника підтверджує відсутність обмежень, визначених п. 10 ч. 4 ст. 7 Закону (для нерезидентів);
2) довідку чи інший документ, який відповідно до законодавства держави місця реєстрації заявника підтверджує відсутність обмежень, визначених п. 12 ч. 4 ст. 7 Закону (для нерезидентів).
Для підтвердження відсутності обмежень, визначених ч. 4 ст. 7 Закону, уповноважена особа заявника подає підписаний лист у паперовій або електронній формі (із дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг), яким заявник засвідчує та гарантує, що він відповідає всім вимогам, визначеним ч. 4 ст. 7 Закону.
Також доручено:
1) Міністерству економіки підготувати та подати у тримісячний строк Антимонопольному комітетові повідомлення про нову програму державної допомоги «Державна підтримка інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні» відповідно до вимог Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання»;
2) Міністерству цифрової трансформації та Міністерству економіки подати протягом шести місяців Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо забезпечення можливості подання заявки та інших документів, передбачених ч. 1 ст. 7 Закону, в електронній формі з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.
Документи для оформлення виплат у разі інвалідності або смерті медпрацівника від COVID-19 можна подавати в е-формі
13.08.2021 Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання страхових виплат, передбачених статтею 39 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 11 серпня 2021 р. № 836, якою установлено, що Фонд соціального страхування України проводить страхові виплати, передбачені п. 1 ч. 2 ст. 39 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», медичним працівникам державних і комунальних закладів охорони здоров’я, які отримали групу інвалідності внаслідок захворювання на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, за умови, що таке захворювання пов’язане з виконанням професійних обов’язків в умовах підвищеного ризику зараження, до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до статті 39 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» щодо врегулювання окремих питань соціального захисту медичних працівників, постраждалих від коронавірусної хвороби (COVID-19)», та які не отримали такі страхові виплати.
Також внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2020 р. № 498 «Деякі питання надання страхових виплат у разі захворювання або смерті медичних працівників у зв’язку з інфікуванням гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2», якими, зокрема:
1) розширено перелік утриманців померлого медичного працівника, які мають право на виплату – неодружені повнолітні син, дочка, які визнані особами з інвалідністю з дитинства, неодружені повнолітні син, дочка, які навчаються за денною формою здобуття освіти та не досягли 23-річного віку;
2) передбачено, що заява, документи та копії документів подаються в паперовій або за технічної можливості в електронній формі з накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства;
3) встановлено, що за наявності електронної інформаційної взаємодії Фонду з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями, у володінні яких перебуває інформація, необхідна для призначення:
– страхової виплати, така інформація медичним працівником не подається;
– одноразової допомоги, така інформація особами, які мають право на виплату, не подається.
Нові правила використання ультрафіолету в медзакладах
13.08.2021 Набрав чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження санітарно-протиепідемічних правил і норм використання ультрафіолетового бактерицидного випромінювання для знезараження повітря та дезінфекції поверхонь в приміщеннях закладів охорони здоров’я та установ/закладів надання соціальних послуг/соціального захисту населення» від 6 травня 2021 р. № 882, який визначає:
– коли має використовуватися ультрафіолетове бактерицидне випромінювання (УФБВ);
– якими є вимоги до ультрафіолетових ламп і приміщень, де їх розміщують;
– коли лампи потребують заміни і якою має бути їхня інтенсивність;
– за яких умов люди можуть перебувати в приміщенні, що знезаражується УФБВ;
– хто планує і приймає роботи з монтажу випромінювачів;
– як визначити ефективність роботи УФБВ та частоту очищення лапм.
Міністерство охорони здоров’я інформує, що до цього часу в Україні не було уніфікованих процедур використання УФБВ, адже «Санітарні правила устрою, обладнання та експлуатації лікарень, пологових будинків та інших лікувальних стаціонарів» (СанПиН 5179–90), які регулювали це питання, втратили чинність ще в січні 2016 р.
Доступ приватного виконавця до АСВП припиняється після внесення відомостей до реєстру виконавців
13.08.2021 Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про внесення змін до Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження» від 27 липня 2021 р. № 2667/5.
Змінами до п. 5 розд. I Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 5 серпня 2016 р. № 2432/5, передбачено, що у разі зупинення або припинення діяльності приватного виконавця доступ до Системи цього приватного виконавця, його відповідальної особи та помічника припиняється Адміністратором не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідного наказу Міністерства юстиції України за умови внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру приватних виконавців України.
Доступ до діловодства, виконавчих проваджень та стягнутих за ними коштів у Системі приватному виконавцю, діяльність якого була зупинена, його відповідальної особи та помічника відновлюється Адміністратором не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від Міністерства юстиції України наказу про поновлення діяльності приватного виконавця, діяльність якого була зупинена, за умови внесення (наявності) відповідних відомостей до (у) Єдиного(му) реєстру(і) приватних виконавців України. Одночасно Адміністратором припиняється такий доступ приватному виконавцю, який здійснював заміщення приватного виконавця, діяльність якого була зупинена.
У разі скасування відповідного судового рішення, що мало наслідком відновлення Адміністратором доступу до Системи приватного виконавця, діяльність якого зупинена або припинена, такий доступ припиняється Адміністратором з дня отримання повідомлення Міністерства юстиції України про внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру приватних виконавців України з наданням такого доступу приватному виконавцю, який здійснюватиме заміщення, або тимчасовому приватному виконавцю.
490 млн грн залучать на загальнонаціональну цифрову телемережу МХ-7
16.08.2021 Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Програми підвищення обороноздатності і безпеки держави в частині матеріально-технічного забезпечення побудови загальнонаціональної цифрової багатоканальної телемережі МХ-7» від 11 серпня 2021 р. № 826, метою якої є забезпечення інформаційної безпеки України, спрямованої на захист життєво важливих інтересів громадянина, суспільства та держави у протидії внутрішнім і зовнішнім інформаційним загрозам, забезпечення інформаційної стійкості суспільства та держави.
Програма передбачає побудову Концерном радіомовлення, радіозв’язку та телебачення загальнонаціональної цифрової багатоканальної телемережі МХ-7 стандарту DVB-T2.
Для запуску МХ-7 необхідно, зокрема придбати та встановити 158 цифрових телевізійних передавачів для забезпечення трансляції до 12 телевізійних програм стандартної чіткості та трьох програм суспільного радіо.
У результаті виконання Програми передбачається забезпечення:
– повноцінного покриття цифровим телевізійним мовленням не менше ніж 90 відсотків території України;
– доступу населення, яке проживає у прикордонних регіонах і районах, що межують з тимчасово окупованими територіями, до українських теле- і радіопрограм.
На будівництво МХ-7 передбачено залучення кредиту під державні гарантії в обсязі 490 млн грн.
«Багато українців, особливо в прикордонних регіонах, можуть переглядати виключно канали сусідніх країн. Особливо загрозливою є ситуація на кордоні з країною-агресором та тимчасово окупованими територіями. Адже єдиним джерелом інформації там є пропагандистські канали нашого сусіда. Будівництво державного мультиплексу дасть можливість повернути громадянам України українське мовлення та забезпечить їх не перекрученою пропагандистами інформацією», – прокоментував заступник Голови Держспецзв’язку Володимир Трофименко.
Також установлено, що дія постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 р. № 779 «Деякі питання виконання програм, пов’язаних з підвищенням обороноздатності і безпеки держави» не поширюється на виконання Програми, затвердженої цією постановою.
ВРП не хоче оцінювання Етичною радою
16.08.2021 Вища рада правосуддя ухвалила рішення про звернення до Верховного Суду із проханням невідкладно скликати Пленум Верховного Суду та звернутися до Конституційного Суду України щодо перевірки конституційності окремих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку обрання (призначення) на посади членів Вищої ради правосуддя та діяльності дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя» від 14 липня 2021 р. № 1635-IX.
ВРП занепокоєна, що окремі норми вказаного Закону не відповідають Конституції України, а також висновкам Конституційного Суду України від 11 березня 2020 р., а саме:
– положення Закону № 1635-IX щодо утворення Етичної ради, її повноважень, та можливості залучення до її діяльності додаткових експертів, фахівців міжнародних та іноземних організацій;
– процедура формування першого складу Етичної ради, яка передбачає обов’язкову участь трьох осіб, визначених міжнародними та іноземними організаціями, а також порядок ухвалення рішень;
– одноразове оцінювання Етичною радою членів діючого складу Вищої ради правосуддя, а також підстави та порядок відсторонення їх від посади.
Так, Законом № 1635-IX визначено порядок утворення, діяльності та повноваження Етичної ради. До повноважень, зокрема, належить встановлення відповідності кандидатів на посаду члена ВРП критеріям професійної етики та доброчесності, визначення конкурсних засад добору кандидатів для здійснення відповідним суб’єктом обрання (призначення) члена Ради, оцінювання відповідності критеріям професійної етики та доброчесності чинних членів ВРП, а також ухвалення рішення про внесення до відповідного органу, що його обрав або призначив, мотивованої рекомендації про звільнення члена Ради з підстав, визначених п. 3-5 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про Вищу раду правосуддя», що має наслідком відсторонення з дня ухвалення Етичною радою рішення члена ВРП від посади та зупинення його повноважень до ухвалення рішення органом, що обрав (призначив) цього члена ВРП.
Як вважають у ВРП, Закон № 1635-IX передає владні повноваження та функції з контролю за суб’єктами формування ВРП іншому суб’єкту – Етичній раді, який не наділений такими функціями за Основним Законом України.
Також, за висновком ВРП, передбачена Законом № 1635-IX модель Етичної ради є тотожною моделі Комісії з питань доброчесності та етики, передбаченої Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування» від 16 жовтня 2019 р. № 193-IX.
Конституційний Суд України зазначив, що орган, установу, утворені при конституційному органі, закон не може наділяти контрольною функцією щодо цього конституційного органу.
Таким чином під час прийняття Закону № 1635-IX Верховна Рада України не врахувала рішення Конституційного Суду України від 11 березня 2020 р. № 4-р/2020 в частині норм, які вже були предметом його розгляду та визнані неконституційними.
Крім того, ВРП наголосила, що Основним законом не передбачена можливість створення органів та установ для перевірки членів конституційного органу державної влади, як і не передбачено створення органів та установ із тимчасовим статусом.
Забезпечення житлом відтепер за новими Умовами
16.08.2021 Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Умов забезпечення приватним акціонерним товариством «Українська фінансова житлова компанія» громадян України житлом» від 4 серпня 2021 р. № 856, які визначають механізм забезпечення громадян України житлом на умовах фінансового лізингу та іпотечного кредитування за рахунок власних та залучених коштів.
Відповідно до цих Умов до таких, що можуть претендувати на забезпечення житлом, належать громадяни України, які отримують заробітну плату (грошове забезпечення) за рахунок коштів державного бюджету або місцевих бюджетів та/або відомості про яких внесені до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Критерії, що дають право громадянам на отримання житла:
– розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї за останні шість місяців не повинен перевищувати десятикратного розміру середньомісячної заробітної плати у відповідному регіоні, розрахованої згідно з офіційними даними Держстату;
– вік на дату повного виконання зобов’язань не повинен перевищувати 70 років;
– протягом останніх 5 років не мали у власності житлову нерухомість або потребують поліпшення житлових умов.
Також визначено житлові умови, які дають згаданим категоріям осіб право претендувати на отримання житла.
Систему державних реєстрів доручили розвивати новій робочій групі
16.08.2021 Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Міжвідомчої робочої групи з питань розвитку системи державних реєстрів та кадастру нерухомого майна» від 28 липня 2021 р. № 822.
Вказана Міжвідомча робоча група є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України, що утворюється з метою узгодження дій центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій щодо розвитку системи державних реєстрів та кадастру нерухомого майна.
Основними завданнями Міжвідомчої робочої групи є:
1) підготовка пропозицій щодо:
– удосконалення внесення даних, забезпечення повноти і достовірності даних у реєстрах нерухомого майна;
– запровадження використання унікальних ідентифікаторів для обміну даними між електронними інформаційними ресурсами;
– удосконалення електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів;
2) підготовка пропозицій (рекомендацій) щодо створення єдиного Державного адресного реєстру і реєстру будівель та споруд.
Правовий режим «Дія Сіті» не зміниться впродовж 25 років
16.08.2021 Набрав чинності Закон України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» від 15 липня 2021 р. № 1667-IX, який визначає організаційні, правові та фінансові засади функціонування правового режиму Дія Сіті, що запроваджується з метою стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні шляхом створення сприятливих умов для ведення інноваційного бізнесу, розбудови цифрової інфраструктури, залучення інвестицій, а також талановитих спеціалістів.
Правовий режим Дія Сіті – сукупність правових норм, якими визначаються права та обов’язки особи, що виникають, змінюються та припиняються у зв’язку із зверненням про набуття, набуттям та втратою статусу резидента Дія Сіті, а також особливості регулювання відносин за участю резидента Дія Сіті і щодо участі у його статутному капіталі.
Загальними засадами правового режиму Дія Сіті є свобода діяльності, невтручання держави, презумпція правомірності діяльності резидентів, стабільність, формальний характер процедури набуття статусу резидента, добровільність резидентства.
Особливості застосування до резидента спеціальних умов оподаткування, день початку і день припинення застосування таких умов визначаються Податковим кодексом України.
Правовий режим Дія Сіті відповідно до цього Закону встановлюється на необмежений строк, але не менш як на 25 років з дня внесення до реєстру Дія Сіті запису про першого резидента Дія Сіті.
Протягом 25 років з дня внесення до реєстру Дія Сіті запису про першого резидента Дія Сіті держава гарантує резидентам чинність правового режиму Дія Сіті та стабільність його умов, визначених цим Законом, законами України, що визначають особливості оподаткування резидентів Дія Сіті, а також додержання прав і законних інтересів резидентів Дія Сіті та залучених ними фахівців.
Також на всіх резидентів та їх учасників (акціонерів) поширюється система державних гарантій захисту інвестицій, передбачена законодавством про інвестиційну діяльність та режим іноземного інвестування.
Для провадження господарської діяльності резидент має право залучати працівників на підставі трудових договорів (контрактів), гіг-спеціалістів – на підставі гіг-контрактів відповідно до цього Закону, а також підрядників та виконавців, у тому числі фізичних осіб – підприємців, – на підставі інших цивільно-правових чи господарсько-правових договорів у порядку, визначеному законодавством.
Резидентом може бути юридична особа, зареєстрована на території України в установленому законодавством України порядку, незалежно від її місцезнаходження та місця провадження господарської діяльності, яка відповідає всім вимогам, визначеним цим Законом.
Статус резидента надає уповноважений орган – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цифрової економіки, який розглядає заяву про набуття статусу резидента протягом 10 робочих днів з дня надходження до уповноваженого органу такої заяви.
Окрім того, передбачено, що:
– юридичні особи, які мають намір набути статусу резидента, мають право подати до уповноваженого органу заяву про набуття статусу резидента відповідно до цього Закону після набрання чинності нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, якими визначатимуться форма, порядок подання та розгляду заяви про набуття статусу резидента Дія Сіті, а також встановлюватиметься порядок формування та ведення реєстру Дія Сіті, та після завершення здійснення організаційних заходів, пов’язаних із запровадженням реєстру Дія Сіті, введенням його в експлуатацію, що підтверджується листом уповноваженого органу, опублікованим на офіційному веб-сайті уповноваженого органу в мережі Інтернет;
– до встановлення Кабінетом Міністрів України порядку повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, про укладення гіг-контракту відповідні повідомлення мають подаватися в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України для повідомлення про прийняття працівників на роботу.
До участь в конкурсі «Кращі практики управління персоналом» допустили органи місцевого самоврядування
17.08.2021 Набрав чинності наказ Національного агентства України з питань державної служби «Про внесення змін до Положення про Всеукраїнський конкурс «Кращі практики управління персоналом» від 15 липня 2021 р. № 112-21.
Змінами до Положення, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 3 вересня 2018 р. № 212-18, передбачено, що у Конкурсі можуть брати участь структурні підрозділи з питань персоналу або спеціалісти з питань персоналу державних органів, органів місцевого самоврядування, Офісу Президента України, Апарату Верховної Ради України, Секретаріату Кабінету Міністрів України (раніше – державних органів).
Відкриті дані про бенефіціарних власників розширено
16.08.2021 Наказом Міністерства юстиції «Про внесення змін до Переліку інформації, що підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України» від 26 липня 2021 р. № 2640/5 розширено перелік інформації, що підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних.
Як повідомив перший заступник Міністра юстиції України Євгеній Горовець, відповідно до наказу оприлюдненню, серед іншого, підлягають:
– перелік засновників (учасників) юридичної особи із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства, місце проживання, якщо засновник – фізична особа, або найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник – юридична особа;
– розмір частки засновника (учасника);
– прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства та місце проживання кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи або обґрунтована причина його відсутності;
– інформація про встановлення вимоги нотаріального засвідчення справжності підпису учасника під час прийняття ним рішень з питань діяльності відповідної юридичної особи та/або вимоги нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є частка учасника у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) відповідної юридичної особи;
– інформація про встановлення вимоги нотаріального засвідчення справжності підпису учасника під час прийняття ним рішень з питань діяльності відповідної юридичної особи та/або вимоги нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є частка учасника у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) відповідної юридичної особи.
Наразі ДП НАІС розпочало роботи з доопрацювання ЄДР для публікації вищезазначених даних.
Збільшено оклади працівникам ДСНС
17.08.2021 Набрав чинності наказ Міністерства внутрішніх справ України «Про внесення змін до Умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій Державної служби України з надзвичайних ситуацій» від 14 липня 2021 р. № 536.
Новим абзацом п. 3 додатка 1 до Умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 14 серпня 2015 р. № 975, визначено, що посадові оклади (тарифні ставки) з 1 січня 2021 р. розраховуються, виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду, – 2670 гривень, з 1 грудня 2021 р. – 2893 гривні.
Керівникам установ, закладів та організацій бюджетної сфери Державної служби України з надзвичайних ситуацій доручено забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної в межах фонду оплати праці, шляхом установлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.
Наказ застосовується з 1 січня 2021 р.
Змінено форму декларації з податку на прибуток підприємств
17.08.2021 Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» від 4 червня 2021 р. № 317.
Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з ВПП прокоментувало зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 р. № 897, а саме:
- Декларацію доповнено новим рядком 7.1 щодо відображення інформації у разі здійснення діяльності нерезидентом на території України через постійне представництво. У зносці, зокрема уточнено, що у разі здійснення нерезидентом діяльності на території України через постійне представництво зазначається код за ЄДРПОУ такого постійного представництва. Якщо нерезидентом здійснюється діяльність через неакредитований відокремлений підрозділ, зазначається ідентифікатор об’єкта оподаткування згідно з повідомленням про такий об’єкт оподаткування, поданим до контролюючого органу відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України;
- у додатках до Декларації вносяться зміни:
1) у додаток ПН – щодо можливості відображення інформації про нерезидента, який є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу із джерелом походження з України, у разі застосування відповідно до ст. 103 ПКУ положення міжнародного договору України з країною, резидентом якої є відповідний бенефіціарний (фактичний) отримувач (власник) такого доходу. А саме «Відмітку про відсутність статусу юридичної особи» доповнено новою позицією;
2) у додатку АМ після рядка за кодом А17 доповнено новим рядком КП такого змісту «Капіталізовані проценти, включені до собівартості необоротних активів (пп. 138.3.2 п. 138.3 ст. 138 розд. III ПКУ)».
Коментарі
Loading…