in ,

Гранти: отримання та реалізація

Міжнародні фонди, програми Європейської Комісії, національні грантодавці, приватні донори, посольства іноземних держав охоче надають грантові ресурси для сприяння розвитку бізнесу. Тож у компаній є шанс реалізувати свої ідеї та окремі проєкти за рахунок залучених коштів. Однак який же алгоритм дій передбачається у даному випадку?

27 липня 2023 року Південноукраїнський офіс Європейської Бізнес Асоціації провів першу Online-зустріч “Грант: від ідеї до успішної реалізації” в рамках проєкту “В пошуках Інвестицій”. У ході заходу говорили про складові елементи грантової заявки, презентацію проєкту грантодавцю та практичні поради щодо його реалізації. Тож коротко про головне читайте нижче.

Де знайти донора?

На сьогоднішній день треба моніторити всі можливі ресурси та активно шукати, оскільки це в інтересах того, хто хоче отримати кошти. Проводьте щоденну роботу з моніторингу інтернет-ресурсів та соц.мереж та заходьте свої проєкти. Для прикладу інтернет-ресурсів залишаємо наступні: ГУРТ, British Council Ukraine, British Council Active Citizens, Єднання заради дії, група у Фейсбуці “Гранти. Що, де, коли?” тощо.

Як адаптувати свою ідею під вимоги грантодавця?

Тут ми спочатку вивчаємо проєкт, робимо аналіз. Так, у кожного грантодавця є своя місія та цілі і він хоче побачити їхню реалізацію. Далі вже думаємо про те, як адаптувати свої цілі під проєкт. Пам’ятаємо, що усі наші ідеї можна запакувати під конкретний грант, якщо поставитися до цього завдання творчо.

Які складові елементи заявки?

Як правило складові елементи аплікаційної форми грантової заявки більш-менш однакові. Однак, у заповненій формі має бути послідовний та логічно побудований ланцюжок. Тут можуть бути такі пункти: приклади попередніх проєктів із посиланнями на інтернет-ресурси де про них можна прочитати; назва/опис/мета проєкту; окремі цілі; дані про локацію; як плануєте досягнути цілей і реалізувати мету проєкту; чи плануєте взаємодію проєкту з владою; прототипи в інших країнах (містах); попередній бюджет тощо. При додаванні інформації про партнерів і реалізаторів варто додавати медійних, це буде перевагою. Крім того, грантодавцю важливо, щоб про нього говорили, тож ви можете ділитись інформацією про нього на своїх ресурсах, робити хештеги та висвітлювати їхню діяльність додатково та таким чином просувати надалі і свій проєкт також.

Грамотність сформованого бюджету

Важливо розуміти, що є бюджети будуть відрізнятись у кожному конкретному випадку, оскільки є проєкти на повному фінансуванні донора, а є проєкти на співфінансуванні, у яких лише частина коштів надається грантодавцем. Тож тут треба чітко та лаконічно прописувати, яке саме фінансування та які статті витрат заплановані. Пам’ятаємо, що за кожною сумою стоїть дія та подальша звітність.

Презентація проєкту грантодавцю

Тут застосовують формат пітчінгу. І бувають такі захисти на які виділяється 3-4 хвилини.

На проєкт необхідно спочатку подивитись очами донора, тому бажано заздалегідь уявити хто саме буде на захисті, продумати питання та одразу відповіді на них. Однак головні питання будуть пов’язані саме зі шляхами реалізації проєкту, тому кожна дрібниця матиме значення.

Реалізація проєкту

Коли ви підходите до процесу реалізації у вас є команда, мета і у вас все пропрацьовано. Далі ви керуєте своєю командою відповідно до завдань.

На етапі реалізації проєкту важливими є прозорість та контроль використання коштів. Також грантодавця цікавить чи зможе проєкт існувати після завершення фінансування.

Звітність

На усіх стадіях реалізації проєкту проходить комунікація з грантодавцем. Тому кожна гривня має бути підзвітна. Звіти за кількістю задіяних учасників також важливі (можуть бути дані по гендерній ознаці, наприклад). Крім того, необхідно звітувати й про активності.

Якщо ви дійсно хочете отримати грант — у вас неодмінно все вийде! Іноді сила бажання вимірюється кількістю спроб, однак досвід, який ви отримаєте у результаті є безцінним. Бажаємо вам успішної реалізації ваших проєктів із залученим фінансуванням!

Джерело

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

ФОП 2 групи Виробництво та продаж товарів. Діяльність у сфері ресторанного господарства. Надання послуг лише населенню

Велика Палата ВС дійшла висновку, що повідомлення (з додатками), відправлені електронною поштою є доказом, який розглядається та оцінюється судом відповідно до ст. 86 ГПК України