in , , , ,

МОНІТОРИНГ ЗАКОНОДАВСТВА-2022: ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ

Відбулася презентація Моніторингового звіту впровадження та аналізу ефективності нормативно-правового регулювання у сфері виконання рішень. За його результатами було визначено 3 основні проблемні напрями, які потребують врегулювання:

  1. Виконання рішень національних судів, відповідачем за якими є російська федерація.

Чимала частина населення України зазнала внаслідок окупації і збройної агресії РФ матеріальних збитків та моральної шкоди, що знайшло своє відображення у рішеннях національних судів. Ці рішення набули чинності та є обов’язковими до виконання, і держава має забезпечити їхнє виконання. Механізм такого виконання слід невідкладно напрацювати та запровадити. З огляду на це, експерти рекомендують до впровадження адміністративний порядок виконання судових рішень як основний варіант, та виконання рішень національних судів за кордоном – як допоміжний, у разі неспроможності основного варіанту або вичерпання його як такого.

Комплексність підходу до врегулювання досліджуваної проблеми полягає у тому, що незалежно від обраного варіанту її вирішення, слід врегулювати такі питання:

  • аудит боргу та майна рф як іноземної держави-боржника;
  • імунітет іноземної держави-агресора.

Рекомендований адміністративний порядок виконання рішень національних судів, відповідачем за якими є рф, полягає у тому, що таке виконання пропонується здійснити за рахунок коштів компенсаційного фонду як одного з елементів компенсаційного механізму, над впровадженням якого спільно з іноземними державами-партнерами працює Україна.

  1. Невиконання рішень судів, боржниками за якими є суб’єкт, примусова реалізація майна якого забороняється.

Комплексний підхід до врегулювання окресленої проблеми передбачає:

  • здійснити облік (Агентство з управління державним боргом України) та аудит реального стану заборгованості (Казначейство);
  • здійснити облік та аудит пільг, їх скорочення (Мінсоцполітики);
  • завершити перегляд мораторіїв, що ускладнюють виконання судових рішень (Мін’юст);
  • визначити перелік об’єктів державної власності, що мають стратегічно важливе значення для економіки і безпеки держави, на які неможливо звернути стягнення (Мінстратегпром);
  • внести зміни до переліку суб’єктів, визначеного частиною першою статті 2 Закону про гарантії, визначивши, що держава гарантує виконання рішення суду про стягнення лише щодо боржника-державного органу (Мін’юст);
  • збільшити бюджетні призначення на виконання рішень судів (Мінфін);
  • встановити пропорційну персональну фінансову відповідальність керівника (Мін’юст);
  • здійснити відповідні заходи з цифровізації виконавчого провадження (Мін‘юст).
  1. Звернення стягнення на земельні ділянки.

Наразі земельна ділянка є одним з небагатьох об’єктів нерухомого майна, на який можливо звернути стягнення. Це пов’язано з обмеженнями, встановленими на період дії воєнного стану, іншими мораторіями та неможливістю звернення стягнення на предмет іпотеки. Усунення недоліків у цій сфері можливе у два способи:

  • внесення змін до Земельного кодексу України, Закону про виконавче провадження, Закону про нотаріат, Закону про іпотеку з метою деталізації та встановлення чіткого порядку реалізації земельних ділянок під час виконавчого провадження;
  • внесення змін до Закону про виконавче провадження та здійснення реалізації земельних ділянок у порядку, встановленому наказом Мін’юсту від 29 вересня 2016 року № 2831/5, «Про затвердження Порядку реалізації арештованого майна».

Довідково:

Зі звітом про результати моніторингу можна ознайомитися на офіційному вебсайті Мін’юсту у рубриці «Центральний аппарат» розділу «Структурні підрозділи Міністерства» на сторінках «Директорат правосуддя та кримінальної юстиції» та «Моніторинг впровадження та аналіз ефективності НПА» або за посиланням.

Щорічний Моніторинг законодавства вже п’ятий рік поспіль проводиться за підтримки Проєкту ЄС “Право-Justice”.

Презентація:

Моніторинг ефективності нормативно-правового регулювання у сфері виконання рішень №1

Моніторинг ефективності нормативно-правового регулювання у сфері виконання рішень №2

 

Фотоматеріали за посиланням: https://minjust.gov.ua/galleries/monitoringoviy-zvit-kiiv-07-lyutogo-2023-roku

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Змінено час проведення з’їзду представників юридичних вищих навчальних закладів та наукових установ, запланованого на 17 лютого 2023 року. З’їзд відбудеться 21 квітня 2023 року об 11 годині на базі Державного торговельно-економічного університету (місто Київ, вул. Кіото, 19)

Демократія – територіальний суверенітет: Індекс демократії 2022