– Зазначає Осецький.
За останні три роки, після відходу з російського авторинку європейських та азіатських брендів, автомобілі подорожчали в середньому вдвічі. Але межа була досягнута. І влітку автодилери пропонували суттєві знижки на нові машини.
Поки що сьогодні зберігається «ринок покупця», кажуть експерти. Максимальний пік знижок пройдено, дешевшати машини не будуть, прогнозує Целіков:
— На нові автомобілі нині мінімальні ціни. Тому що міцний рубль, низький попит, а запаси на складах дилерів дуже великі, і їм треба їх розпродувати. Але бачимо, що рубль починає девальвуватися. Відповідно, трохи раніше, трохи пізніше, але вся нова закупівля автомобілів йтиме вже за іншим курсом. Друге: стоки розпродані досить ґрунтовно. Тобто старих машин, які треба розпродати, вже зовсім небагато, менше місячного запасу. І у дилерів вже немає моторошної потреби робити знижки по 500 тисяч, а то й по мільйону. Тому з кожним тижнем, навіть не місяцем, знижки будуть йти і йти. Відповідно, ціни зростатимуть.
Машина з кожним роком стає все дорожчим задоволенням. І якщо у 2012 році новий автомобіль міг дозволити собі кожен третій росіянин, то сьогодні лише кожен шостий, заявляв голова асоціації «Російські автомобільні дилери» (РОАД) Олексій Подщеколдін.
Платоспроможність населення падає, а витрати на утримання автомобіля лише зростають. Дорожує бензин, а останнім часом у низці регіонів спостерігаються перебої з паливом. Втім, за даними міністра фінансів Антона Силуанова, ситуація під контролем. Середня ціна бензину на АЗС у Росії зросла з 25 серпня по 1 вересня на 0,3%, або на 19 копійок, до 62,27 рубля за літр. Проте автомобілісти мають інші відомості. У Краснодарському краї літр 95-го бензину коштує 72 карбованці. У Сєвєродонецьку бензину взагалі немає, повідомляють користувачі у соцмережах.
– З початку року бензин у Калінінграді в середньому подорожчав на 10 рублів за літр. Перебоїв із паливом у нас немає, але не виключаю, що скоро будуть, — розповідає автомобілістка Наталія.
Восени 2024 року російська влада підвищила утилізаційний збір майже вдвічі. В результаті ціни на легкові автомобілі зросли в еквіваленті більш ніж на 650 тисяч рублів.
Через зниження попиту третина автодилерів сьогодні зазнають серйозних фінансових труднощів і перебувають на межі закриття. Двісті дилерських центрів у першому півріччі вже закрилися. Щоб підняти продажі нових автомобілів, влада вигадує все нові ініціативи. Одна з останніх, яку запропонувала РОАД, — запровадити податок для машин віком від 15 років та зобов’язати їх власників двічі на рік проходити обов’язковий техогляд. Проте експерти сповнені скепсису.
«Власник «Калини» одразу продасть її за 150 тисяч і придбає «Гранту» за мільйон? А де гроші, Зін? Якщо ввести програму утилізації. Але навіть якщо за здану в брухт “Калину” держава зі щедрот своїх дасть 300 тисяч рублів, вистачить лише на 15-річний Ford Focus II. У крайньому випадку просто продадуть машини. І ті ще впадуть у ціні. Або сплачуватимуть податок, але ще менше витрачатимуть на підтримку технічного стану автомобіля. З таким самим успіхом можна боротися з жителями старих хрущовок. Ви не хочете переїжджати зі своїх 50 квадратів із прохідними кімнатами до сучасного ЖК бізнес-класу? Ну так ми влупимо вам потрійну квартплату та піднімемо втричі тарифи на електрику та воду! Жити треба в добрих умовах!» – пише головний редактор журналу “За кермом” Максим Кадаков.
Сьогодні середній вік автомобілів із пробігом – 15,5 років. Тобто платити підвищений податок доведеться кожному третьому автовласнику, каже Осецький.
На думку автоексперта, ініціатива у її нинішньому вигляді навряд чи спрацює.
— Ну, навіть зроблять податок — що це змінить? Тут потрібні інші, дієвіші заходи, ті ж діагностичні карти, техогляди, які повинні люди проходити. Але ми розуміємо, що в більшості випадків люди, які мають машини з явними несправностями, за певну винагороду отримують діагностичні карти, ставлять машини на облік і їздять дорогами Росії.
Також влада обговорює скасування пільгового утильзбору в 2025 році для фізосіб. Це стосуватиметься автомобілів з потужністю мотора понад 160 л. с. З такою ідеєю до Мінпромторгу звернулося «Об’єднання автовиробників Росії» (ОАР). Так планують боротися із «сірим» імпортом. Зміни можуть набути чинності вже 1 жовтня.
Сьогодні утильсбор однаковий і на невеликий седан, і BMW з потужним мотором. Фізособи, які самостійно ввозять до Росії іномарку для особистих потреб, платять утільзбір за пільговою ставкою: 3400 рублів за автомобілі до трьох років та 5200 рублів за автомобілі старше трьох років. Цих ставок для сильних машин більше не буде. А будуть підвищені ставки, які позначаться на цінах.
Коментарі
Loading…