in ,

Війна у червні: продовження …

Привіт всім!

Цієї суботи вранці встав рано – і не тільки через чергову грозу… і, як завжди, почав перевіряти, що там навколо.

І тому, попиваючи кухоль капучіно, я не міг не зробити висновок, що один із найсмішніших… або, ну, не зовсім «смішний», скоріше «іронічний» – те, за чим варто стежити, це коли ЗМІ (незалежно від того, чи то «мейнстрімові» чи « social’) починає обговорювати один одного. Так, наприклад: коли росіяни скидають два зі своїх «3000-кілограмових УМПК» на українські позиції в Липцях, що на півночі Харкова, «новини» не про те, як відбувається, що з російських підрозділів це зробили чи як, а про те, новини – це те, хто сказав…

Добре, тож… давайте обговоримо цю тему «мій стиль».

1.) Так, у березні цього року Шойгу оголосив про «виробництво нових бомб» під час візиту на завод у Нижньому Новгороді….

Шойгу під час відвідування бомбового заводу в Нижньому Новгороді з бомбою ФАБ-3000М-54 (калібр 3000 кг) на задньому плані.

2.) Але ні , бомби, про які йде мова, не є чимось новим. Як уже згадувалося, лише їхнє позначення розповідає всю історію: воно закінчується на «M-54», що означає рік, коли їх дизайн був прийнятий і розпочато виробництво. Тобто 1954 рік.

3.) Щоб трохи прояснити це: з 1945 року Радянський Союз розпочав виробництво трьох «сімейств» вільнопадаючих бомб, виготовлених для випуску з їхніх літаків (а пізніше: гелікоптерів):

– А) Серія М-46 (з 1946 року),

– Б) серії М-54 (з 1954 р.) і

– В) Серія М-62 (з 1962 року).

У сімействах М-46 і М-54 були бомби калібру 50-, 100-, 250-, 500-, 1500- і 3000-кілограмових. Що зумовило і їх повне призначення. Див.: ФАБ-50М-46, ФАБ-100М-46 тощо… або ФАБ-250М-54… або ФАБ-500М-62 тощо.

Серія М-46 фактично базувалася на конструкціях вільнопадаючих бомб німецького виробництва часів Другої світової війни. Він був створений для розгортання з поршневих, а отже дозвукових літаків. Для неспеціаліста це може здатися неважливим, але насправді він мав відносно тонкий корпус. Корпуси такого типу, через які вони не можуть витримати надлишковий тиск, спричинений, якщо їх переміщувати ззовні літак на швидкості понад 1000 км/год (не кажучи про надзвукові швидкості, тобто 1200 км/год або більше).

ФАБ-3000М-46

М-54 була першою радянською серією вільнопадаючих бомб, створених для розгортання з внутрішніх відсіків таких реактивних бомбардувальників, як Іл-28 і Ту-16. Жодна з них не могла досягти надзвукової швидкості, але вони літали швидше, ніж літаки з поршневими двигунами. Тому це сімейство отримало посилені кожухи, щоб забезпечити можливість їх розгортання з більших швидкостей. Крім того, він виготовлявся не лише у звичайних калібрах, перерахованих вище, але й у набагато більших калібрах, таких як 6000- та 9000 кг (призначених для випуску з дозвукових бомбардувальників, таких як Ту-16 і Ту-95, або навіть надзвукових бомбардувальників, таких як Ту-22). .

ФАБ-3000М-54

Серія М-62 була виготовлена ​​для розгортання з надзвукових реактивних літаків. Він був розроблений для перевезення на зовнішніх опорах і тому отримав кузов із «низьким опором» або «аеродинамічним» кузовом, а літак, на якому вони були, міг розганятися до 1900 км/год. Однак він ніколи не виготовлявся в інших калібрах, крім 250- та 500 кг.

ФАБ-500М-62

Зараз на Заході, за винятком «вільного падіння», така зброя описується як «фугасні» та/або бомби «загального призначення». Позначення «FAB» є абревіатурою від F ugasnaya A via B omba : «авіаційна підривна бомба» російською мовою. Це «важливо», тому що паралельно із серіями М-54 і М-62 Радянський Союз також розробляв сімейства інших, «спеціалізованих» бомб, наприклад (кілька прикладів):

ОДАБ (паливно-повітряно-вибуховий або термобаричний),

OFAB (осколково-фугасна речовина),

ОФЗАБ (фугасно-осколковий запальний пристрій),

РБК (кластер), і

ЗАБ (напалм).

Їхні конструкції були «загалом подібними», але – за винятком збірки оперення – «не такими ж», як у бомб із серій М-54 і М-62.

***

Ось про «основи» радянських/російських вільнопадаючих бомб. А тепер давайте подивимось, які бомби росіяни насправді поставили проти українських позицій у Липцях.

Загальний висновок начебто руйнівний, «мабуть, це був УМПК на базі ФАБ-3000М-54». Зазвичай тому, що хтось інший це стверджував десь в Інтернеті.

Щоправда, жодних УМПК-комплектів для ФАБ-3000М-54 росіяни поки не показали. Вони показали лише цей комплект для FAB-1500M-54:

…або фото, подібні до цього, на якому показано УМПК на базі ФАБ-1500М-54, встановлений під осьовою лінією бомбардувальника Су-34 (між двома гондолами двигунів):

…і, ​​як відомо, цю зброю – УМПК на базі ФАБ-1500М-54 – ВКС неодноразово використовували для авіаударів по Україні з березня цього року. Наприклад: проти Харкова, де одна така бомба зруйнувала більшу частину вулиці і вбила жінку . Ще одну скинули на Куп’янськ, а ще одну на село під Харковом…

….поки немає доказів того, що у ВКС діють будь-які УМПК-комплекти для ФАБ-3000М-54.

Це важливо, тому що навіть якщо FAB-3000M-54 не набагато довший за FAB-1500M-54, він має набагато більший діаметр і вдвічі важчий. Розміри ФАБ-1500М-54 (на передньому плані) і ФАБ-3000М-54 (на задньому плані) досить добре видно на цій фотографії з бомбового заводу в Нижньому Новгороді:

Тут слід мати на увазі, що вже комплект УМПК для ФАБ-1500М-54 дуже великий і дуже важкий. ФАБ-3000М-54 настільки важкий, що комплект УМПК для нього вимагав би значно більшого крила, ніж для ФАБ-1500М-54. Ймовірно, щось із телескопічними крилами чи подібним.

Нарешті, корпус зброї, який видно на другому оприлюдненому росіянами відео, на якому зображена їхня «3000-кілограмова бомба» під час удару по Липцях (зверніть увагу на розмір крила і тонкий корпус бомби), просто «не підходить» один для 3000 кг бомби. Він підходить для бомби вагою 1500 кг:

Тому не можна не погодитися з висновком : на озброєнні були розгорнуті УМПК на базі ФАБ-1500М-54 або не ФАБ -3000М-54 .

Крім того, йшлося про зброю ОДАБ-1500:

Адже росіяни вже показали УМПК-комплект для тієї бомби:

…і про їх бойове залучення Москва також повідомляла ще в березні .

Іншими словами: незалежно від того, базувалися ці два УМПК проти українців у Липцях на базі ФАБ-1500М-54 чи ОДАБ-1500 – вони «нічого нового».

Те ж саме стосується і літаків, які їх розгортають: майже напевно, це були «звичайні підозрювані», Су-34.

Їх здатність нести до трьох одиниць зброї калібру 1500 кг добре відома вже протягом десятиліть. Як гарно ілюструють такі діаграми, як ця:

На цій діаграмі варто відмітити можливість завантажувати три KAB-1500 (10-й рядок) або 3 «PTB» (розвантажувальні баки; останній рядок) на станціях 12, 1 і 11.

….і два УМПК не були особливо точними: навіть дехто з росіян визнає, що обидві зброї не прицілювалися на десятки метрів. Звичайно, через величезний надлишковий тиск, який вони створюють під час детонації, вони все ще завдають багато шкоди. Дійсно, вони можуть бути смертельними для повністю опромінених людей на відстані до 1000 метрів від місця, де вони вибухнули. Принаймні я не хотів би бути десь у тій будівлі лікарні, поки «зовні» детонує бомба калібру 1500 кг.

***

***

PS

Перш ніж хтось запитає щось на кшталт «а як Ту-22М-3 міг розгорнути зброю, не призначену для розгортання з надзвукового бомбардувальника, як той старовинний FAB-3000M-46»?

Той факт, що Ту-22М-3 може літати на надзвукових швидкостях, не означає, що він весь час летить на надзвукових швидкостях. Насправді 99,99% часу він летить на дозвуковій швидкості. Прямо як авіалайнер. Так, і в бою. Особливо, коли для бомбардувальника немає загрози – чи тому, що у противника немає протиповітряної оборони, яка могла б йому загрожувати, чи тому, що бомбардувальник летить так високо, що ворожа зброя не може його досягти. Дивіться Маріуполь березня-квітня 2022 року: український гарнізон не зміг захиститися від авіаударів Ту-22М-3, які летіли на висоті 2000 метрів і вище. Загрози не було. Таким чином, зброя була завантажена в бомбовий відсік, де вона «відносно безпечна» від надлишкового тиску, спричиненого швидкістю літака, а потім була випущена зі швидкості до 600-700 км/год, що, у свою чергу, покращувало точність теж.

Чи є якісь сумніви: цей Ту-22 був знятий на відео під час повільного польоту над Маріуполем, у березні-квітні 2022 року – і, судячи по тіні від крила, крило було повністю розгорнуте, тобто він летів повільно ( принаймні для «надзвукового бомбардувальника»)…

….майже точно так само, як у прикладі на наступному фото, зробленому в 2018 році над Сирією:

 

 

 ЛЮБЛЮ
 КОМЕНТАР
 ПЕРЕУКЛАДІТЬ

© 2024 Том Купер

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Закон «Про публічні консультації» ухвалений…

Правосуддя моделі воєнного стану