in , , , , , ,

В школах росії вивчають що таке “денацифікація” та “демілітаризація”

Російським школярам роз’яснили, що таке «демілітаризація» та «денацифікація»
В росії школи продовжують розповідати учням про воєнні дії в Україні. У низці регіонів за рекомендацією Міносвіти та Міноборони вчителі провели «Уроки мужності» та акцію «Лист солдату». Школярам навели приклади героїзму та самопожертви як часів Великої Вітчизняної війни, так і в ході спецоперації, власне нападу на Україна. Також діти дізналися, що «США, Великобританія та їхні союзники створили з України анти-Росію для руйнування та знищення всього слов’янського світу». Нарешті, автори посібника до уроку дали визначення поняттям «демілітаризація» та «денацифікація».

Методичні рекомендації щодо проведення «Уроків мужності» вчителі отримали наприкінці минулого тижня.

Вони повідомляли, що мета заняття — познайомити школярів з «прикладами героїзму та мужності різних поколінь захисників Вітчизни, надати підтримку учасникам спеціальної військової операції, а також мобілізованим військовослужбовцям, які проходять підготовку та бойове злагодження».

Перші п’ять хвилин уроку вчителі мали розповісти про Велику Вітчизняну війну — наприклад, про чисельність військ (5 080 977 осіб у СРСР на початок війни) та втрати (27 млн ​​осіб). Необхідно згадати, що «разом із Німеччиною на СРСР напали Італія, Угорщина, Румунія, Словаччина, Хорватія, Фінляндія», а «Франція, Бельгія, Албанія та Іспанія виставили проти СРСР військові формування». І наголосити, що «більшість європейських держав, таких як Франція, Данія, Польща, Греція, впали перед фашистами за кілька днів і навіть годин, тоді як у Сталінграді вулиці та навіть будинки утримувалися місяцями».

Потім вчителі мали пояснити, що причиною введення російських військ на територію України є «відродження нацизму». “З перших днів незалежності ідеологія України будувалася на фундаменті українського нацизму, інакше було неможливо розірвати традиційні зв’язки з росією та відірвати Україну від російської цивілізації та культури”, – йдеться у матеріалах до уроку. На думку авторів, «США, Великобританія та їхні союзники створили з України анти-Росію для руйнування та знищення не лише нашої країни, а й усього слов’янського світу». У тексті наголошується, що президент Путін «неодноразово пропонував підписати зі США та колективним Заходом договір про гарантії безпеки Росії», але «цього не сталося, і ми змушені зайнятися забезпеченням своєї безпеки іншим способом».

У матеріалах названо «передумови» до проведення спецоперації. Перша — це «підготовка ЗСУ до нападу на Донбас на початку березня 2022 року» (ілюструється слайдами з картами, де стрілки нападів проведені з території України не лише до Донецька та Луганська, а й до Ростова-на-Дону та Керчі). Друга – це «діяльність американських біолабораторій в Україні», третя – намір «київського режиму відтворити ядерний потенціал». Потім вчителі мали процитувати висловлювання президента РФ Володимира Путіна про цілі спецоперації — і пояснити школярам значення слів «демілітаризація» та «денацифікації».

Зазначимо: у шкільних посібниках ці два терміни сформульовані докладніше, ніж у виступах багатьох російських політиків, чиновників та дипломатів.

«Демілітаризація» має «юридично закріпити статус України як нейтральної держави, на території якої не розміщуватимуться збройні сили НАТО, а сама Україна не проводитиме лінію вступу до цього альянсу». А «денацифікація» — це «комплекс заходів щодо очищення таких сфер, як політика, економіка, культура, освіта, юриспруденція від впливу нацистської ідеології». Є й ще одна умова — «скасування всіх дискримінаційних законів, ухвалених парламентом України щодо загальнолюдських цінностей (зокрема, щодо російської мови, російської культури та народів Росії)».

Далі у плані заняття — розповідь про «професіоналізм та самовідданість» російських військовослужбовців.

Наприкінці уроку школярі могли взяти участь у акції «Лист солдату». До матеріалів додані інструкції — як привітати солдата, як представитися, як подякувати. При цьому школярам заборонено вказувати свою домашню адресу, номер телефону та електронну пошту.

“Ъ” надіслав запит до Міноборони, але відповіді не отримав. Міносвіти Росії повідомило, що “з весни уроки патріотичної спрямованості” проходять у всіх регіонах. «Методичні рекомендації щодо їх проведення розробляються спільно колективами істориків та фахівців Російської Академії Освіти. Експерти враховують вікові особливості дітей при створенні рекомендацій, – наголосили в міністерстві. – “Урок мужності” 17 жовтня був підготовлений за активної участі експертів із Міноборони».

Звіти про проведення таких уроків деякі школи вже опублікували у ВКонтакті.

У школах Криму та Севастополя, повідомили “Ъ” педагоги та учні, “Урок мужності” та акція “Лист солдату” проходили в рамках курсу “Розмови про важливе”. Співрозмовники відзначили, що вчителі ставляться до цієї ініціативи «по-різному». У більшості випадків, наголошують вони, школярі сприймають такі уроки без особливого ентузіазму — «приблизно так, як їхні батьки ставилися до вивчення історії КПРС у радянські роки».

У Махачкалі на «Уроках мужності» були присутні представники управління освіти міста; у більшості шкіл заняття пройшло як додатковий урок. «Хлопці пишуть листи зі щирими, теплими словами підтримки та подяки солдатам та офіцерам, медичним працівникам, усім військовослужбовцям», – повідомила мерія Махачкали.

У мерії Краснодара заявили, що акцію «Лист солдату» проводить Міноборони спільно з Міносвіти. «Участь в акції добровільна, якісь із навчальних закладів відгукнулися на ініціативу Міноборони, звіту про проведення заходів не потрібна», — пояснили у міністерстві освіти, науки та молодіжної політики Краснодарського краю. Директори та викладачі шкіл Краснодара, опитані “Ъ”, не стали обговорювати ці уроки.

При цьому Ъ не вдалося виявити звітів про проведення такого уроку в московських школах. Батьки дітей із різних столичних шкіл також не чули про патріотичне заняття 17 жовтня. Директор однієї столичної школи підтвердив, що у них уроку не було. За його словами, зазвичай подібні «Уроки мужності» присвячені плану виховної роботи до пам’ятних дат — наприклад, до роковин перемоги у Сталінградській битві чи контрнаступу радянських військ під Москвою. Ъ відправив запит до столичного департаменту освіти, проте там оперативно відповісти не змогли.

Шкільний курс історії доповнять розділом про введення російських військ на територію України
Зазначимо, це не перші тематичні заняття, пов’язані із запровадженням військ на територію України. Так, на початку березня Міносвіти рекомендувало школам провести спеціальний урок історії з метою сформувати у старшокласників «адекватну позицію щодо проведення збройних сил спеціальної миротворчої операції». Потім у школах пройшли заняття, присвячені фейкам — учням, зокрема, закликали не вірити повідомленням української влади про кількість загиблих російських солдатів. На уроці «Братство слов’янських народів» школярам розповіли про близькість культур Росії, Білорусії та України, «які мають саме сьогодні залишатися єдиним народом і не піддаватися провокаціям тих, хто намагається їх розділити». Також для учнів 5–9-х та 10–11-х класів проходили заняття на тему «Антиросійські санкції та їх вплив на вітчизняну економіку».

Ганна Васильєва; кореспондентська мережа “Ъ”

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Якщо підтвердяться постачання безпілотників Росії, Євросоюз ухвалить нові санкції проти Ірану

Порядок списання безнадійного податкового боргу платників податків