in

Децентралізація повноважень й адмінпослуги

У Тернополі пройшов семінар «Діяльність ЦНАП як інтегрованого офісу та децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг», організований Центром політико-правових реформ, Центром досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) та Тернопільською обласною державною адміністрацією.

Метою семінару було обговорення проблематики покращення якості надання адміністративних послуг через вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг у містах і районах області з врахуванням нових повноважень, що передаються органам місцевого самоврядування і РДА у сферах реєстрації бізнесу, нерухомості, місця проживання, а також виконання в повному обсязі розпорядження КМУ № 523 від 16.05.2014 р. Окрема увага приділялася питанню надання адміністративних послуг в новоутворених об’єднаних територіальних громадах.

У семінарі взяли участь керівники та адміністратори районних і міських центрів надання адмінпослуг області, та представники об’єднаних територіальних громад, які мали змогу обмінятися думками та помітити шляхи розв’язання актуальних проблем взаємовідносин ЦНАП та центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ) щодо передачі повноважень. Присутні обговорили також можливості вдосконалення роботи ЦНАП і підвищення якості обслуговування, а також прослухали роз’яснення щодо законодавчих змін та новацій.

Як зазначила директор департаменту економічного розвитку, інвестиційної діяльності та міжнародного співробітництва Тернопільської ОДА Галина Воляник, вдосконалення діяльності Центрів надання адмінпослуг та їхнє наближення до європейських стандартів є одним із найголовніших пріоритетів влади та інструментом боротьби з корупцією. На часі створення 26-ти ЦНАП в об’єднаних територіальних громадах області. Як було уточнено, вже розроблені відповідні змістовні концепції.

У ході семінару заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук провів своєрідну презентацію стану справ із виконанням Закону України «Про адміністративні послуги», досягненнями цієї реформи в 2015 році й завданнями на 2016-й. Він також надав експертні коментарі щодо виконання прийнятих законів із передачі повноважень з реєстрації місця проживання, а також реєстрації бізнесу і нерухомості. При цьому ключовим акцентом 2016 року, за його словами, є те, що органи місцевого самоврядування та районні держадміністрації нині повинні належно підготуватися до отримання нових повноважень.

Значною мірою успіх цієї реформи залежатиме й від того, як ключові міністерства і служби будуть готові віддавати свої повноваження. Необхідно прагнути, щоб хороші ЦНАПи були не лише у великих містах, але й у менших населених пунктах та об’єднаних територіальних громадах.

Наразі видається достатньо конструктивною позиція Мін’юсту та Держгеокадастру, повна підтримка Мінекономрозвитку. Але гальмом цієї реформи ще залишається Державна міграційна служба та МВС. Адже досі в ЦНАП не передається (не встановлюється) обладнання для роботи з новими ID-картками та закордонними паспортами. Натомість виставлені ДМС вимоги щодо придання та підключення цього обладнання є неадекватними з точки зору вартості.

Усім потрібно зрозуміти, що ЦНАП лише тоді можна буде визнати повноцінними інтегрованими офісами, коли в них буде надаватися увесь перелік найнеобхідніших послуг: реєстрація актів цивільного стану (тут ще потрібна згода Мін’юсту та рішення парламенту щодо міст обласного підпорядкування); реєстрація місця проживання; видача паспортів; реєстрація нерухомого майна, землі; реєстрація бізнесу. Для сільських громад актуальним є питання наближення послуг з призначення субсидій та державної соціальної допомоги. На перспективу 2–3 років потрібно опрацьовувати й питання децентралізації послуг з видачі (обміну) посвідчень водія, реєстрації транспортних засобів. До речі, для ЦНАП райдержадміністрацій гострим є питання перерозподілу граничної чисельності видатків та обладнання на виконання нових повноважень, які мають бути передані Мін’юстом. На жаль, уряд досі такого перерозподілу не здійснив. Крім того, виникла проблема зі спрямуванням адміністративного збору за видачу витягів та інформації з реєстрів Мін’юсту (і нерухомості, і суб’єктів господарювання), адже всі кошти за ці послуги залишаються в державному бюджеті. Як вважає Віктор Тимощук, враховуючи, що весь тагяр роботи взяли на себе органи місцевого самоврядування та РДА, потрібно перенаправити 85% плати за такі послуги до місцевих бюджетів, на компенсацію відповідних витрат ресурсів місцевих органів.

Про формування та розвиток мережі ЦНАП у Волинській та Вінницькій областях розповіли радник луцького міського голови Роман Матвійчук та керівник Центру адміністративних послуг «Прозорий офіс» Вінницької міської ради Євген Іщук. Натомість заступник голови правління Центру досліджень місцевого самоврядування Ігор Бригілевич відзначив необхідність формування Концепції надання послуг (створення й розвитку ЦНАП), облаштування приміщення, затвердження необхідних документів, серед яких важливим є формування якісних інформаційних і технологічних карток послуг для інформування громадян про послуги та адміністраторів про процедуру надання кожної послуги, підготовки персоналу.

Учасники семінару взяли активну участь в обговоренні вказаних тем, надавши свої пропозиції та рекомендації щодо поліпшення діяльності ЦНАП. Підтримали присутні й висловлену позицію щодо потреби формування й реалізації державою послідовної політики з розвитку ЦНАП та реальної передачі повноважень органам місцевого самоврядування.

Ольга КАЦАН, спеціально для ЮВУ

Рейтинг публікації

Written by admin

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Рішення Про визнання права власності, зобов’язання вчинити дії; Про визнання недійсним договору

Чи можна приватизувати землю… на дні морському?