in ,

Експорт товарів з України: що потрібно врахувати з юридичного та технічного погляду

Для багатьох українських підприємців вихід на зовнішні ринки стає основною стратегією забезпечення виживання та максимально можливої стабільності. Однак, для цього необхідно не лише зробити корпоративний сайт із каталогом чи інтернет-магазин. 

Необхідно врахувати кілька важливих юридичних факторів і належним чином оформити бізнес. Про що йдеться? Давайте розбиратись більш детально.

Обов’язкові юридичні дії перед запуском 

Перед запуском продажів за кордон необхідно зробити кілька юридичних дій. Перша і найважливіша з них — юридичне оформлення підприємницької діяльності. Це обов’язкова вимога українського та іноземного законодавства. 

Існує кілька варіантів, як це зробити: 

  • оформити ФОП;
  • зареєструвати ТОВ або іншу організаційно-правову форму компанії;
  • оформити іноземну кампанію і мати можливість приймати оплати на рахунки в закордонних банках. 

Мінімальним варіантом достатнім для старту на ринку буде оформлення ФОП. Ця форма підприємництва вже дозволяє продаж товарів за кордон. Важливо лише мати відповідні КВЕД. 

Другий крок в юридичному оформленні бізнесу — переконатись, що назва, айдентика вашої продукції та інші пов’язані матеріали не порушують авторських прав. Враховуйте, що фінансові претензії за позовами про порушення авторських прав можуть бути дуже великими. В деяких випадках такі претензії можуть взагалі поставити під сумнів існування бізнесу. Тому ми радимо обов’язково проконсультуватись із юристом, що допоможе виявити ризики в плані порушення авторських прав.  

Сертифікація та її особливості 

Для багатьох категорій продукції необхідна сертифікація до виходу на ринок тої чи іншої країни. Процедура сертифікації може тривати від пари тижнів до кількох місяців.

Все залежить від законодавства конкретної країни. 

Найчастіше сертифікації підлягають такі категорії продуктів як: 

  • одяг;
  • продукти харчування;
  • парфумерія та косметика;
  • дитячі товари;
  • напої та ін. 

Варто враховувати, що вимоги до сертифікації для ринку США та для ринку Європейського союзу відрізняються. Тому якщо ви плануєте вийти на всі ці ринки, вам потрібні будуть сертифікати для обох регіонів. 

Податкова оптимізація 

В процесі оформлення бізнесу треба враховувати такий аспект, як оподаткування. Воно залежить від юрисдикції компанії, ринків, на які ви плануєте працювати і організаційно-правової форми підприємства. 

В цьому питанні може бути дуже багато варіантів. Рішення може бути тільки індивідуальним, з врахуванням специфіки бізнесу, ринкової ніші та задач. Тому тут вам теж знадобиться консультація юриста. 

А щоб дізнатись ще більше про юридичні аспекти оформлення та ведення бізнесу в ecommerce на закордонних ринках, дивіться випуск подкасту  Що там в eCom? В ньому Алла Петріченко (співзасновниця платформи для створення інтернет-магазинів Shop-Express) та Стефаній Мартиненко (партнер компанії Nexus) обговорили питання оформлення бізнесу, сертифікації, вибору платіжних систем та багато іншого. 


 

Висновки

Отже, для запуску продажів  на закордонні ринки вам потрібен інтернет-магазин з багатомовністю та можливістю розмістити юридичну інформацію (сертифікати, політику конфіденціальності тощо) та виконання низки юридичних дій. Серед них: реєстрація бізнесу, вибір податкового режиму, сертифікації та в деяких випадках акредитація на митниці. 

Консультація юриста допоможе обрати оптимальні рішення та вести бізнес більш безпечно та продуктивно.

Рейтинг публікації

Written by admin

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Чи можливо відрізнити державну зраду від діяння, скоєного з примусу?

У червні працюючі пенсіонери отримають підвищені виплати: кого це стосується