«Електронні сервіси ДПС».
Державна податкова служба України підтримує всі проєкти щодо побудови цифрової держави. Одним з пріоритетних напрямків роботи ДПС є діджиталізація та удосконалення ІТ-технологій у сфері надання адміністративних послуг. Сучасні онлайн-сервіси ДПС дозволяють отримати необхідну інформацію, довідки, консультації, подати податкову та іншу звітність без особистих візитів до контролюючих органів.
На вебпорталі ДПС, вхід до якого здійснюється за посиланням https://tax.gov.ua, функціонує багато електронних сервісів, які можуть бути корисними для користувачів.
Наприклад:
«Електронний кабінет», за допомогою якого платники можуть отримувати послуги від податкової служби в режимі онлайн;
«Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» для перевірки потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету;
«Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг» для отримання безкоштовного кваліфікованого електронного підпису;
«Пульс» для повідомлення про неправомірні дії чи бездіяльність (можливі корупційні ризики) посадових осіб ДПС та її територіальних органів;
«Онлайн навчання», у якому платники можуть отримати корисну інформацію з податкової тематики;
«Калькулятор для обчислення сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю з фізичних осіб», який надає можливість громадянам самостійно здійснювати на вебпорталі ДПС розрахунок сум зазначених податків.
«Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР)», який дозволяє отримувати відповіді з податкової тематики у будь-який час та зручний для користувача спосіб;
Програмний реєстратор розрахункових операцій – безоплатний продукт ДПС України, що призначений для реєстрації розрахункових операцій на будь-якому смарт-пристрої. Посилання на цифрові платформи для завантаження ПРРО від ДПС розміщено у банері «Програмні РРО» та багато інших сервісів.
З повним переліком електронних сервісів можна ознайомитись на вебпорталі ДПС України у вкладці «Електронні сервіси».
Електронний кабінет
Електронний кабінет, який є найпопулярнішим електронним сервісом ДПС, пропонує понад 130 сервісів, які дозволяють суб’єктам господарювання та громадянам отримувати податкові послуги, не виходячи з дому, в режимі онлайн. Сервіс безкоштовний, працює цілодобово через мережу Internet та не потребує встановлення додаткового програмного забезпечення. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua/).
Через відкриту частину Е-кабінету користувачам доступні такі сервіси:
- пошук фіскального чека;
- пошук акцизної марки;
- перегляд бланків податкової звітності та інших документів, які подаються до податкових органів;
- інформація про граничні терміни сплати податків, зборів та обов’язкових платежів;
- контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників;
- новини оподаткування та роботи ДПС;
- Податкова карта України, де розміщені податкові профілі територіальних громад з наступними показниками: надходження у розрізі кодів класифікації доходів бюджету, структура сплати податків, загальні дані та демографія);
- єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій;
- інформація про РРО/ПРРО (найменування суб’єкта господарювання, адреса знаходження господарської одиниці РРО/ПРРО, фіскальний номер, дата реєстрації);
- перегляд інформації з загальнодоступних реєстрів (реєстр страхувальників, платників ПДВ, платників єдиного податку) тощо.
На період дії воєнного стану доступ до публічних електронних реєстрів здійснюється після проходження електронної ідентифікації.
У приватній частині Електронного кабінету платники можуть:
- подавати податкову та іншу звітність;
- переглядати та друкувати раніше подану звітність;
- надсилати заяви та запити;
- здійснювати реєстрацію податкових, акцизних накладних та розрахунків коригування до них;
- листуватись з ДПС тощо.
Крім того, фізичні особи-підприємці можуть в Електронному кабінеті сплачувати податки та єдиний внесок.
Робота у приватній частині Електронного кабінету відбувається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн в один із наступних способів: –
- з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг;
- через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID);
- за допомогою Дія Підпису;
- за допомогою «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Електронний кабінет є корисним не тільки для суб’єктів господарювання, але і для громадян.
Так, фізичні особи в Електронному кабінеті можуть перевірити загальну інформацію про себе, наприклад:
- адресу реєстрації та фактичного проживання згідно даних Державного реєстру фізичних осіб;
- інформацію про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно);
- повідомлення про обов’язок сплати податків;
- стан розрахунків з бюджетом.
Крім того, за допомогою Електронного кабінету громадяни можуть дистанційно, без особистих візитів до контролюючих органів, отримати низку послуг:
- подати заяву для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків або внесення змін до нього (подати Заяви за ф. 1 ДР, 5 ДР);
- подати податкову декларацію про майновий стан і доходи;
- отримати Вiдомостi про доходи;
- сплатити податки;
- листуватись з органами ДПС: надсилати заяви та запити, отримувати різні витяги та довідки;
- подати Заяву про включення / виключення з Реєстру волонтерів.
Всі сервіси для фізичних осіб об’єднані в окремому меню приватної частини Електронного кабінету – «ЕК для громадян».
На шляху цифровізації податкова служба має надійного партнера –Міністерство цифрової трансформації. На порталі «Дія» та у мобільному застосунку «Дія» можливо отримати відомості про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору. Крім того, за допомогою «Дії» платники можуть отримати інформацію про свої податкові дані, стан розрахунків з бюджетом, дані про банківські рахунки, а також мають можливість сплатити податки та подати декларації для ФОП-спрощенців.
Під час надання адміністративних послуг у Центрах обслуговування платників посадовими особами ДПС здійснюється шеринг документів – отримання копій цифрових документів у систему державного органу за допомогою застосунку «Дія».
Користувач «Дії» може поділитися копіями таких документів:
- біометричні паспорти: ID-картка, закордонний паспорт;
- довідка ВПО;
- свідоцтво про народження дитини.
«Моя податкова»
Для зручності платників Державною податковою службою також запроваджено безкоштовний мобільний застосунок «Моя податкова», який пропонує наступні сервіси: – отримання інформації про адресу реєстрації, обʼєкти оподаткування, та отримані повідомлення про обовʼязок сплатити суму грошового зобовʼязання (ППР);
- перегляд інформації про стан розрахунків з бюджетом;
- отримання відомостей про суми виплачених доходів;
- подання Податкової декларації про майновий стан і доходи на податкову знижку;
- сплата податків;
- подання Облікової картки фізичної особи – платника податків (1ДР) та Заяви на внесення змін до ДРФО (5 ДР);
- подання Заяви про включення до Реєстру волонтерів;
- отримання повідомлень від контролюючого органу;
- пошук фіскального чека та марки акцизного податку;
- доступ до реєстру платників ПДВ, страхувальників, платників єдиного податку, неприбуткових установ та організацій;
- інформація про реєстрацію ФОП та обрання спрощеної системи оподаткування;
- подання податкових декларацій платника єдиного податку для ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування 1-3 груп;
- сплата податків.
Частина сервісів застосунку «Моя податкова» доступна без ідентифікації: перевірка чека, пошук акцизної марки. Інші сервіси доступні після ідентифікації онлайн з використанням файлового або хмарного кваліфікованого електронного підпису будь-якого надавача.
Завантажити застосунок «Моя податкова» можна в App Store або Google Play. Він може бути застосованим для будь-якого пристрою, який підтримує операційні системи Android чи iOS із відповідними версіями.
Коментарі
Loading…