in , , ,

Інтернет-продажі у 2021 році на книжкових ринках іноземних країн стали рекордними

Інтернет-продажі у 2021 році на книжкових ринках стали рекордними

Частка онлайн-сегменту у продажах паперових книг у Європейських країнах та в Росії в 2021 році досягла рекордних 40-45%, тоді як минулого пандемійного року така частка становила 30-36%, а в 2019-му – тільки 24%, підрахували експерти. В інтернет-магазинах динаміку пов’язують із збільшенням покупок у регіонах, зокрема за рахунок розширення мережі пунктів видачі. У 2022 році видавці чекають збереження високої динаміки в каналі, але припускають, що зростання продажів у маркетплейсах може сповільнитися на тлі конкуренції, а визначальним фактором стане вартість книг, що зростає.

Так, онлайн-продажу паперових книг у Росії за підсумками 2021 року збільшаться до 29,5 млрд руб. проти 26, 4 млрд. руб.

Частка онлайн в загальному обсязі продажів книг через всі канали, включаючи книгарні, кіоски та ін., склала 40–45%, що стало рекордним показником для ринку, зазначають у видавництвах. 2020 року показник був на рівні 36%, а 2019 року — 24%.

Зростання частки онлайн-продажів, що продовжується, навіть після піку пандемії в 2020 році пов’язане з активним розвитком маркетплейсів. Прицьому зростання цін на друк книг у першому півріччі вже склало в середньому 15–20%.

За оцінкою міжнародної аналітичної агенгції Data Insight, кількість онлайн-замовлень паперових книг в інтернет-магазинах у період з липня 2020 по червень 2021 збільшилася на 38%, до 42,6 млн штук. У топ-3 онлайн-магазинів з продажу книг увійшли Ozon, “Лабіринт” та Wildberries, кажуть в агентстві.

В Ozon “Ъ” розповіли, що зростання продажів паперових книг у 2021 році порівняно з минулим прискорилося: «За третій квартал продажі виросли на 40% рік до року, і це враховуючи високі показники у 2020 році, пов’язані з пандемією та самоізоляцією. За підсумками третього кварталу 2020 року, річний приріст становив 29%». У Wildberries за підсумками одинадцяти місяців попит на друкарську продукцію збільшився на 72% рік до року. У «Республікі» кількість замовлень через інтернет-магазин збільшилася вдвічі. У “Лабіринті” не відповіли на запит.

В Ozon головним драйвером категорії вважають регіони: на них у маркетплейсі припадає близько 60% продажів книг: “Регіональні клієнти все частіше роблять покупки в інтернеті, також зростає кількість точок видачі замовлень”. У Wildberries зростання попиту на книги пов’язують із розширенням асортименту: «Динамічніше збільшувався попит на книги іноземними мовами, їх продажі зросли на 353%, а також на підручники, які показали зростання на 253%».

Директор з інтернет-маркетингу видавництва “Альпіни” Юлія Скрипник вважає, що продажі в маркетплейсах стимулюють “сильні новинки”. Приріст до звичайного обсягу замовлень у півтора-два рази дає безкоштовна доставка, додає вона. В «Ексмо-АСТ» також вважають, що ефект дає просування книг у соцмережах через блогерів.

У 2022 році видавці очікують на продовження зростання продажів в онлайн-каналі.

Комерційний директор «Альпіни» Ірина Кукушкіна каже, що мінімальний план приросту наступного року лише в інтернет-магазині видавництва – 30%. За іншими онлайн-майданчиками вона розраховує на зростання щонайменше 25%. В «Ексмо-АСТ» прогнозують, що загалом по ринку зростання онлайн-продажів у 2022 році становитиме 20%. На думку Олега Новікова, органічне збільшення продажів у маркетплейсах уповільнюватиметься на тлі конкуренції, але визначальним фактором зростання онлайн-сегменту загалом буде зростання собівартості книг. Маркетплейс (англ. marketplace – «ринкова площа») – це великий інтернет-магазин, який дає можливість іншим продавцям реалізовувати свої товари за певну винагороду. Найчастіше, маркетплейси вкладають величезні гроші в просування свого майданчика, завдяки чому вони мають багато трафіку, а значить, також  клієнтів і партнерів, які хочуть скористатися можливостями маркетплейсу на свою користь.

За публікаціями у ЗМІ.

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Комісія з обрання керівника САП провела засідання і не змогла формально затвердити переможця конкурсу Олександра Клименка.

Законодавство у сфері медіа за 2021 рік. Підводимо підсумки.