in , ,

Корупційні протоколи проти суддів…

16.12.2020 Верховна Рада України прийняла законопроекти «Про внесення змін до
Закону України "Про запобігання корупції" щодо відновлення інституційного механізму запобігання корупції» № 4470 та «Про внесення змін до Кодексу України про
адміністративні правопорушення щодо встановлення особливостей складення протоколу
про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 172-4-172-9 та 188-46, 212-15
стосовно судді, судді Конституційного Суду України» № 4471 .
Прийняття цього закону було необхідним у зв’язку з ухваленням Конституційним
Судом України (КСУ) Рішення № 13-р/2020 , яке позбавило Національне агентство з
питань запобігання корупції (НАЗК) більшості повноважень.
НАЗК сформувало три суттєві зауваження до прийнятих законів, пропозиції щодо
усунення яких Агентство внесе у ВР невдовзі:
1. Закон зобов’язує НАЗК інформувати Вищу раду правосуддя або КСУ про
початок моніторингу способу життя будь-якого судді.
Наслідки: Заходи із моніторингу способу життя суддів не будуть ефективними.
Особа, щодо якої здійснюватиметься моніторинг, зможе спеціально не поширювати або
видалити з відкритих джерел інформацію про коштовні речі (наприклад, автомобілі), які
має в користуванні, або спробує «легалізувати» статки, повідомивши НАЗК про
самостійно виявлені помилки в декларації.
2. Складати протоколи щодо суддів мають право лише Голова НАЗК та його
заступники.
Наслідки: Така практика може створити небезпечний прецедент – встановлення
окремих процедур щодо певної категорії правопорушників, що може дати підставу іншим
категоріям – депутатам, поліцейським і ін. – також претендувати на окремі процедури щодо
них.
До того ж така процедура грубо суперечить чинній практиці складання протоколів
іншими органами. Загалом орієнтовно 60 інших органів складають на суддів
адміністративні протоколи без будь-яких спеціальних процедур. Наприклад, міністр
внутрішніх справ та голова податкової не складають щодо суддів протоколи за порушення
правил дорожнього руху або несплату податків.
3. Закон зобов’язує НАЗК створити за допомогою програмних засобів «чергу»
декларацій та інформувати декларанта про включення до цієї черги.
Наслідки: Програмні засоби в цьому випадку не зможуть зробити процес
ефективнішим. Наприклад, сьогодні в Реєстрі є понад 300 декларацій так званих
«президентів». Якщо формувати таку чергу електронними засобами, НАЗК повинне буде
перевіряти ці несправжні декларації.

В цілому ж НАЗК розпочинає відновлювати роботу за всіма основними
напрямками, керуючись положеннями прийнятих змін до Закону України «Про
запобігання корупції»

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Допомога через вимушене скорочення тривалості робочого часу

Початок проваджень щодо банкрутства. Що треба робити…