in , ,

Про роль АРМА у санкційному механізмі

В 2022 році, як реакція держави на збройну агресію рф та дії її поплічників проти України, було запроваджено новий вид санкцій – стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній або юридичній особі, а також активів, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних або юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними.

Санкцію може бути накладено на фізичних та юридичних осіб, які своїми діями створили суттєву загрозу національній безпеці, суверенітету чи територіальній цілісності України (в тому числі шляхом збройної агресії чи терористичної діяльності) або значною мірою сприяли (в тому числі шляхом фінансування) вчиненню таких дій іншими особами (широке коло осіб, резиденти та нерезиденти, у тому числі резиденти країни-агресора, зрадники, колаборанти, сепаратисти, пропагандисти тощо).

Санкція у вигляді стягнення в дохід держави активів має винятковий характер та може бути застосована лише:

  • за умови, що на відповідну фізичну чи юридичну особу вже накладено санкцію у вигляді блокування активів (рішення РНБО про накладення санкції у вигляді блокування активів має бути прийнято після 24.05.2022);
  • в період дії правового режиму воєнного стану.

Рішення про застосування санкції у вигляді стягнення в дохід держави активів приймає Вищий антикорупційний суд за позовною заявою Мін’юсту.

В процесі формування переліку майна, яке підлягає стягненню в дохід держави, та збору доказів Міністерство юстиції вживає заходів щодо виявлення та розшуку активів осіб, зазначених у рішеннях РНБО, зокрема, звертаючись із запитами до АРМА.

Залучення Нацагентства як державного органу, що наділений необхідним функціоналом у сфері виявлення та розшуку активів, здійснюється у порядку, визначеному спільним наказом Мін’юсту та АРМА.

Для розшуку активів підсанкційних осіб АРМА використовує усі наявні інструменти з розшуку активів:

1) користується автоматизованими інформаційними і довідковими системами, реєстрами та банками даних, інформацією, документами, що є у розпорядженні державних органів, органів місцевого самоврядування;

2) використовує інструменти OSINT як в Україні, так і за її межами, платні бази даних, тощо.

Строк, протягом якого АРМА здійснює виявлення та розшук активів на запити Мін’юсту становить три робочих дні з дня їх отримання.

За результатами здійснених заходів Агентство передає до Міністерства інформацію, яка свідчить про наявність активів (у тому числі незаблокованих), або яка може сприяти Мін’юсту для їх виявлення та розшуку.

На підставі отриманої інформації Мін’юст вживає заходів щодо блокування незаблокованих активів (у разі наявності відомостей про такі) та встановлює підстави для стягнення відповідних активів у дохід держави для подальшого звернення до ВАКС.

Наразі АРМА забезпечено розгляд понад 3 000 запитів Мін’юсту щодо розшуку активів підсанкційних осіб (як фізичних, так і юридичних), щодо яких РНБО України після 24 травня 2022 року було застосовано санкцію у вигляді блокування активів.

Нагадуємо, що повідомити АРМА про російські активи/незаконні активи можна за посиланням https://arma.gov.ua/feedback.

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Росія і Китай – основні маніпулятори і зловмисники в інформаційній сфері ЄС

Співпраця населення з окупантами: кого притягати до відповідальності?