in

Принцип ефективності в адміністративній процедурі: оптимізація ресурсів і часу

Ефективність адміністративної процедури можна визначити як необхідність адміністративних органів вирішувати справи з мінімальними витратами коштів та інших ресурсів. При цьому процедурні дії мають бути достатніми для належного вирішення справи. На цьому наголошено у ст. 14 Закону України «Про адміністративну процедуру» (далі – ЗАП).

Таким чином, принцип ефективності повинен забезпечити раціональність у діяльності адміністративних органів та оптимальне використання публічних ресурсів.

Принцип ефективності надзвичайно важливий для діяльності адміністративних органів, оскільки такі органи повинні діяти максимально оперативно та за можливості з меншими витратами коштів, часу та інших ресурсів як особи, так і самого органу.

Здійснення адміністративної процедури має бути з мінімізацією формальностей і забезпечувати просте та швидке провадження. Саме виходячи з цього принципу ЗАП спрямований на уникнення копіювання процедур, які регламентовані для відповідних справ під час їх вирішення у суді.

У ЗАП принцип ефективності реалізовано через врахування специфіки різних видів проваджень (статті 60–63), зокрема:

– невідкладний розгляд (ст. 60) застосовується, якщо справа не потребує додаткових документів чи залучення учасників;

– письмове провадження (ст. 61) використовується, коли неможливо швидко вирішити справу з участю осіб;

– автоматичний режим (ст. 62) дозволяє частково або повністю обробляти справи без втручання людини;

– заслуховування учасників (ст. 63) гарантує, що особи, яких стосується рішення, мають змогу висловити свою думку.

Структура адміністративних процедур побудована так, щоб у першу чергу використовувалися прості способи розгляду та вирішення адміністративної справи. Наприклад, невідкладне вирішення справ та письмове провадження є домінуючими формами. Ускладнені процедури виправдані лише в спірних справах, де є можливість конфлікту.

Необхідно зазначити, що такий елемент адміністративної процедури як «слухання», який на практиці стосується лише деяких адміністративних справ та передбачений ст. 66–68 ЗАП, покликаний спростити процес, оскільки на одному засіданні можна з’ясувати позиції всіх учасників. Це допомагає забезпечити об’єктивність і всебічність розгляду справ.

Таким чином, адміністративна процедура повинна залишатися простою, швидкою і ефективною, сприяючи розв’язанню питань без зайвих затримок і витрат.

Джерело:

https://minjust.gov.ua/news/ministry/printsip-efektivnosti-v-administrativniy-protseduri-optimizatsiya-resursiv-i-chasu

Рейтинг публікації

Written by Vasyl

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0