in

СТАН ВИКОНАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ДЕРЖАВНУ РЕЄСТРАЦІЮ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2021 РОКУ

Однією із основних функцій Міністерства юстиції є здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також інших органів, акти яких, відповідно до законодавства, підлягають державній реєстрації, з метою захисту прав, свобод і законних інтересів громадян шляхом попередження прийняття незаконних правових норм.

Так, Міністерством юстиції протягом І півріччя 2021 року попереджено прийняття 442 незаконних правових норм.

Усього ж за цей період зареєстровано 866 нормативно-правових актів із 1263, поданих суб’єктами нормотворення на державну реєстрацію, що більше, ніж минуло річ. У І півріччі 2020 ці показники становили 600 та 810 актів відповідно.

На постійному контролі Міністерства юстиції перебуває питання перегляду підзаконних нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність до законодавства. На сьогодні на контролі Міністерства юстиції залишається питання приведення у відповідність 41 НПА, щодо яких суб’єктами нормотворення розроблено відповідні проєкти нормативно-правових-актів з порушених питань, які після прийняття будуть подані на державну реєстрацію до Міністерства юстиції.

Разом з тим Міністерством юстиції при здійсненні перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, не виявлено порушень, за вчинення яких встановлено адміністративну відповідальність згідно зі статтею 18841 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Протягом І півріччя 2021 року постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 258 «Про внесення змін до Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади» з метою спрощення процедури державної реєстрації нормативно-правових актів Міністерством юстиції введенно механізм проведення державної реєстрації нормативно-правових актів з відкладальною умовою щодо деяких актів. Так, якщо нормативно-правовий акт прийнято суб’єктом нормотворення виключно з порушенням законодавства з питань документування управлінської діяльності, в тому числі правил нормопроектувальної техніки, орган державної реєстрації приймає рішення про державну реєстрацію такого акта. У цьому рішенні відображаються зауваження і пропозиції щодо приведення положень такого акта у відповідність до законодавства із зазначенням конкретних невідповідностей, статей, пунктів тощо або наданням відповідного варіанту редакції тексту, до якого є зауваження.

Суб’єкт нормотворення повинен врахувати всі висловлені органом державної реєстрації зауваження та протягом 5 робочих днів з дати їх отримання подати на державну реєстрацію відповідний нормативно-правовий акт (без необхідності проходження цим актом процедури узгодження із заінтересованими органами) або надати органу державної реєстрації копію документа про скасування такого акта, що є підставою для скасування рішення про державну реєстрацію зареєстрованого НПА. Державна реєстрація такого акта здійснюється протягом двох робочих днів після його надходження до органу державної реєстрації та підлягає офіційному опублікуванню одночасно із зареєстрованим нормативно-правовим актом.

У разі неврахування (часткового врахування) суб’єктом нормотворення у відповідному нормативно-правовому акті висловлених органом державної реєстрації зауважень або врегулювання в ньому інших питань, що не стосуються цих зауважень, орган державної реєстрації відмовляє в державній реєстрації такого акта та одночасно скасовує рішення про державну реєстрацію зареєстрованого нормативно-правового акта.

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Президентом підписано закон про податкову амністію.

На території першої проданої на аукціоні недіючої в’язниці постане сучасний кампус компанії SoftServe.