in , , ,

В інформаційній сфері порібно протидіяти росийському впливу з використанням інтернет-ресурсів, що працюють на теренах ЛНР-ДНР.

2 червня Президент Володимир Зеленський Указом 226/2021 ввів у дію рішення Ради національної безпеки та оборони України «Про деякі питання активізації процесу мирного врегулювання ситуації у Донецькій та Луганській областях».

Згідно з ним, Кабмін і СБУ опрацювали питання про відкликання мережевих ресурсів (IP-адрес), які виділені в користування операторам (провайдерам) телекомунікацій, які знаходяться в ОРДЛО або використовуються в інформаційній агресії Росії проти України.

Але так просто відкликати їх не можна. 10 листопада Кабмін затвердив розпорядження  міністра юстиції Дениса Малюськи щодо застосування переговорної процедури.

З пояснювальної записки Дениса Малюськи до документу буквально випливає, що Україна зібралася подавати до суду на організацію, яка забезпечує підтримку функціонування Інтернету для Європи, Близького Сходу та Центральної Азії. Тобто Україна буде позиватися до RIPE NCC (Réseaux IP Européens Network Coordination Centre). Це один із великих  інтернет-реєстраторів, якій виконує розподіл інтернет-ресурсів, а також пов’язану з цим реєстрацію та координацію діяльності, спрямовану на глобальну підтримку функціонування Інтернету у світі.

У світі існує п’ять регіональних інтернет-реєстраторів:

American Registry for Internet Numbers (ARIN) – для Північної Америки;
RIPE Network Coordination Centre (RIPE NCC) – для Європи, Близького Сходу та Центральної Азії;
Asia-Pacific Network Information Centre (APNIC) – для Азії та Тихоокеанського регіону;
Latin American and Caribbean Network Information Centre (LACNIC) – для Латинської Америки та Карибського регіону;
African Network Information Centre (AfriNIC) – для Африки та регіону Індійського океану.
Регіональні реєстратори займаються технічною стороною функціонування Інтернету: виділенням IP-адрес, номерів автономних систем, реєстрацією зворотних зон DNS та іншими технічними проектами.

Отже, зважаючи на розпорядження Кабміну, Мін’юст отримав дозвіл на застосування переговорної процедури для здійснення закупівлі юридичних послуг з метою підготовки юридичного висновку про наявність правових підстав та доцільність звернення до закордонного юрисдикційного органу з позовом держави України до компанії «Reseaux IP Europeens Network Coordination Centre (RIPE NCC )» (Королівство Нідерланди) виходячи з наслідків та ризиків такого звернення для держави.

Ще 2 липня 2021 року Мін’юст отримав листа від КМУ, в якому резолюцією Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля на Мін’юст покладено завдання вжити заходів, спрямованих на застосування міжнародно-правових механізмів для відкликання мережевих ресурсів, які перебувають у користуванні операторів (провайдерів) телекомунікацій, здійснюють діяльність на тимчасово окупованій території України, а також не допустити надалі взаємодії компанії «Reseaux IP Europeens Network Coordination Centre (RIPE NCC)» із суб’єктами, які здійснюють неправомірну діяльність на цих територіях.

Мін’юст після опрацювання наданої Кабінетом Міністрів України інформації (зокрема листа Служби безпеки України від 24.06.2021 № 99/216) та попередньої консультації з іноземним юридичним радником у юрисдикції Королівства Нідерланди встановив, що у разі встановлення факту незастосування або неповного застосування відповідних норм міжнародного права до приватних осіб, ініціювання розгляду цієї суперечки національним судом у рамках юрисдикції Королівства Нідерланди буде важливим сигналом того, що держава Україна використовуватиме всі можливі засоби для захисту свого суверенітету та територіальної цілісності

Посилання на те, що Російська Федерація зловживає використанням IP-адрес, можна розцінити як непряме визнання дій щодо реалізації пропаганди через зазначені IP-адреси, що може надати вирішенню цього питання терміновий статус.

Отже приватні юридичні особи можуть бути притягнуті до відповідальності за порушення норм міжнародного права в юрисдикції Королівства Нідерланди, але на цьому етапі необхідно додатково дослідити низку інших обставин, а саме:

природу трансляцій, що завдали шкоди, зокрема, характеру та масштабу пропаганди;

реєстрацію кінцевих власників IP-адрес відповідно до чинного українського законодавства, яким можна підтримати твердження про неправомірність надання телекомунікаційних послуг компанією «Reseaux IP Europeens Network Coordination Centre (RIPE NCC)»;

види діяльності компаній – власників IP-адрес та момент початку надання послуг компанією «Reseaux IP Europeens Network Coordination Centre (RIPE NCC)»;

контекст і стан переговорів між українською стороною та компанією Reseaux IP Europeens Network Coordination Centre (RIPE NCC) з цього питання (за наявності таких)».

Наказом Мін’юсту від 18.09.2021 № 3209/7 було створено Міжвідомчу робочу групу з питань, пов’язаних із захистом прав та інтересів держави у справі за участю компанії «Reseaux IP Europeens Network Coordination Centre (RIPE NCC)» та України.

На засіданні 20 вересня 2021 року Міжвідомча робоча група визнала необхідним залучення у 2021 році в рамках наявного бюджетного фінансування іноземного юридичного радника для забезпечення належного представництва та захисту інтересів держави Україна в цій суперечці та потенційній судовій справі, на першому етапі в контексті аналізу зібраної інформації. юридичного висновку про можливість звернення з позовом до компанії «Reseaux IP Europeens Network Coordination Centre (RIPE NCC)» (за потреби до інших осіб) від імені держави Україна та щодо наслідків та ризиків такого звернення для держави (у розрізі відмови від юрисдикційного імунітету, можливих) зустрічних позовів, покладання на Україну судових витрат іншої сторони тощо).

Таким чином, згідно з підпунктом 5 пункту 5 Порядку на сьогоднішній день є нагальна необхідність закупівлі за державні кошти юридичних послуг юридичного радника, який має необхідні знання для підготовки відповідного юридичного висновку, який володіє відповідною іноземною мовою та належним чином атестований (вправі надавати юридичні консультації) Королівства Нідерланди) шляхом застосування переговорної процедури закупівлі для забезпечення належного представництва інтересів України та захисту інформаційної безпеки держави та недопущення негативного прецеденту щодо легалізації агресивної політики Російської Федерації щодо України.

За публікаціями у ЗМІ.

 

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Loading…

0

Неможливість відкриття провадження у справі про банкрутство через відсутність у кредитора суб’єктивного права щодо заявлених грошових вимог.

До уваги осіб, що виявили намір здійснювати діяльність приватного виконавця.