in

В Україні вживаються системні заходи, щоб уникнути різкого зростання тарифів на житлово-комунальні послуги на тлі подорожчання енергоресурсів у світі. 

В Україні вживаються системні заходи, щоб уникнути різкого зростання тарифів на житлово-комунальні послуги на тлі подорожчання енергоресурсів у світі.

Цієї зими склалася аномальна ситуація на світовому та регіональному ринках енергоресурсів, яка призвела до галопуючого зростання цін на природний газ, електроенергію та вугілля. Це відбулося через швидкий вихід глобальної економіки з кризи, спричиненої пандемією коронавірусу, та збільшення споживання, до якого ланцюжки постачання виявилися неготовими.

Свою роль у здорожчанні енергоресурсів відіграла, зокрема Росія, дії якої на регіональному ринку газу призвели до рекордних цін – вартість газу за тисячу кубометрів зросла у 20 разів порівняно з 2020 роком.

На тлі цих процесів суттєво збільшилися тарифи на енергоресурси для побутових споживачів у всій Європі.

«Українська влада дуже чітко розуміє, наскільки це чутлива тема для кожного громадянина України, тому ми вжили низку системних заходів, щоб стримати зростання цін на енергоресурси й тарифи житлово-комунального господарства», – зауважив Ростислав Шурма, заступник керівника Офісу Президента.

За його словами, можливе незначне корегування деяких тарифів у межах інфляційних очікувань на рівні 10-11%, зокрема тарифів на розподіл та доставку газу, але ціна газу для населення впродовж нинішнього опалювального сезону не зростатиме.

«Уряд виділив суттєві кошти, щоб зберегти тарифи на газ для населення фактично на рівні минулого року – нижче 8 гривень за кубометр. Уряд також виділив кошти для забезпечення пільговим газом муніципальних теплокомуненерго, щоб населення отримало опалення практично за цінами минулого року», – розповів заступник керівника Офісу Президента.

Ціни на електроенергію для населення цьогоріч також вдалося втримати від суттєвого зростання, а для деяких категорій споживачів – навіть знизити. Підвищення тарифів на постачання або розподіл електроенергії для обленерго жодним чином не вплине на вартість цього енергоносія для населення.

Політики-популісти, представники  опозиції часто люблять використовувати тему тарифів для безпідставної критики влади, тому хочеться звертати увагу на факти, а не на політичні спекуляції.

«Коли нема що придумати, то розхитують тему тарифів для населення. Ми змогли реалізувати комплексну програму, щоб не допустити різкого зростання, як це сталося в інших країнах, але безвідповідальні політики-популісти все одно намагаються спекулювати на цій темі. Хоча факти говорять самі за себе», – резюмував Ростислав Шурма.

Щодо реалій нарахування за комунальні послугі,  то слід зауважити, що  ці нарахування за теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води у зв’язку із щомісячною зміною ціни природного газу на сьогодні застосовується до споживачів теплової енергії, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води відповідають Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 869 “Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 62, ст. 2472; 2019 р., № 30, ст. 1069). Відбувається зокрема:

зміна, власне збільшення розміру нарахувань за теплову енергію, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води споживачам (крім населення, бюджетних установ, релігійних організацій) у зв’язку із щомісячною зміною ціни природного газу (без урахування зміни тарифів на послуги з транспортування та розподілу природного газу, торговельної надбавки (націнки) постачальника) починаючи із нарахувань за жовтень 2021 р., що має відображуватися щомісяця у платіжних документах зазначених споживачів, надісланих у місяці, що настає за розрахунковим періодом;

примаються рішення щодо зміни розміру нарахувань за теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води споживачам (крім населення, бюджетних установ, релігійних організацій) теплопостачальна організація (виконавець послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води) і на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на власному веб-сайті інформаційного повідомлення з наведенням відповідних обґрунтувань.

З цими міркуваннями урядовців варто рахуватися, адже відбулося фактичне пдівищення нарахувань за комунальні послуги.

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

КЦС ВС указав, що має враховувати апеляційний суд при оскарженні рішення суду, яке набрало законної сили.

Постанова ОП ККС ВС щодо застосування положень про призначення покарання за сукупністю вироків