У Мінсоцполітики із залученням міжнародної експертизи розробили проєкт закону про Єдину інформаційну систему соціальної сфери. Документ погоджено з іншими міністерствами і скеровано до Кабінету Міністрів України для розгляду та подання до Верховної Ради. Про це повідомляє Урядовий портал.
Система охоплює десятки реєстрів та баз даних соціальної сфери, а також передбачає інформаційні обміни з іншими державними реєстрами, через що дані підтягуватимуться автоматично.
Це дасть можливість людині або сім’ї, яка потребує соціальної підтримки, звернутися за нею в будь-якій точці України онлайн або особисто, не збирати різні довідки для установ, а її запит буде опрацьовано максимально швидко.
«Старі системи, якими користується соціальна сфера у своїй роботі, тягнуть за собою паперові і неефективні громіздкі процеси, які змушують людей збирати багато інформації про себе, щоб звернутись в ту чи іншу інституцію соціальної сфери, та подовжують у часі отримання людиною допомоги від держави. Також розрізнені реєстри не дають нам можливості централізовано відслідковувати усі процеси від звернення людини до прийняття рішення про соціальну підтримку. Наприклад, наразі немає можливості контролювати, чи вчасно розглянуто звернення, чи не дублюється виплата у різних районах одній і тій самій людині тощо.
Прийняття закону про Єдину інформаційну систему соціальної сфери дозволить оптимізувати та пришвидшити процедуру замовлення та отримання соціальної підтримки, зробить усі процеси прозорими, швидкими та ефективними для користувачів та дозволить уникнути помилок при наданні підтримки», – сказала Міністр соціальної політики України Оксана Жолнович.
За її словами, старі рішення створювали ризики для конфіденційності та безпеки даних через те, що фахівці користувалися застарілими ресурсами.
Наприклад, були випадки, коли окупанти на тимчасово окупованих територіях отримували доступ до персональних даних українських громадян. ЄІССС унеможливила витік інформації, адже дані зберігаються централізовано та у хмарному сховищі, і система дозволяє обмежувати доступи та керувати ними.
Крім того, режим «без паперів» дозволить уникнути корупційних ризиків та зловживань на місцях. Наприклад, недоліки старої системи дозволили чиновниці в одній з областей видавати фіктивні довідки про народження дітей задля отримання виплат. Ця корупційна схема завдала державі збитку на мільйон гривень.
Коментарі
Loading…