in ,

Великий рітейлер з РФ Wildberries потрапив в Україну під санкції через сумнівні товарів, доступних на його платформі для українців.

Великий рітейлер з РФ Wildberries потрапив в Україну під санкції через сумнівні товарів, доступних на його платформі для українців.

Президент Володимир Зеленський підписав указ і заборонив діяльність цієї компанії в нашій країні на три роки.

Україна ввела санкції проти Wildberries і його засновниці – найбагатшої жінки Росії.

Обмеження запровадили проти власниці Wildberries Тетяни Бакальчук і її чоловіка. Бакальчук – найбагатша жінка Росії. Її статки оцінюють у 13,1 мільярда доларів, пише Forbes.

Міністр культури Олександр Ткаченко пропонував ввести санкції проти онлайн-сервісів, які торгують контентом російського виробництва.

Згодом Wildberries зганьбився недолугим перекладом українського сайту, де російське слово “брак”, тобто недоліки товару переклали як “шлюб”.

Як виконуються санкції
Відповідно до рішення глави держави, всі активи російського інтернет-рітейлера в нашій країні повинні бути заблоковані від дня публікації указу (23 липня). Однак станом на вечір 26 липня сайт компанії функціонував.

Як і раніше в подібних указах про введення обмежувальних заходів в них не вказано спосіб виконання – хто саме повинен забезпечити обмежувальні заходи. Наприклад, в тій частині, яка стосується телекомунікаційної сфери.

Згідно ст. 10 закону “Про Раду нацбезпеки і оборони”, рішення РНБО, введені в дію указами президента, є обов’язковими до виконання органами виконавчої влади. Тобто не приватними структурами, якими є оператори і провайдери телекомунікацій.

Очикується, що СБУ навряд чи буде закривати доступ до магазину Wildberries і кінотеатру ivi

При цьому відомо, що ІнАУ публічно і неодноразово надсилала листи до органів державної влади та звертала їхню увагу на:

відсутність юридичних процедур виконання обмежувальних заходів, адже телеком-послуги надаються споживачам на основі договору. Для припинення / призупинення дії господарського договору потрібен певний період;
неефективність обмежувальних заходів шляхом блокування інтернет-ресурсів з-за можливості їх обходити;
технічну неможливість блокування певного ресурсу, адже наслідком закриття доступу можуть виникнути обмеження і для інших ресурсів;
технічно коректні блокування ресурсу в мережі інтернет можливі тільки власником веб-сайту або дата-центром, де розміщений контент.
“Це основні юридичні та технічні питання щодо виконання операторами, провайдерами телекомунікацій указів президента України та рішень РНБО щодо виконання обмежувальних заходів (санкцій), що стосується блокування, якщо такі дії виконувати в правовій площині”, – підкреслили в ІнАУ.

Експерти відзначають певний вплив великого російського інтернет-рітейлера на українську індустрію електронної комерції.

“Їх частка – дуже-дуже маленька”, – повідомив експерт в сфері електронної комерції Ян Ружичка. Для порівняння, в РФ Wildberries очолив топ-100 найбільших онлайн-магазинів РФ з об’ємом продажів за 2020 рік 437,2 млрд руб. (Близько $ 5,9 млрд). Дані по діяльності в Україні за весь час роботи тут в Wildberries не озвучують.

За оцінками експерта, після запуску у нас російського магазина кількість замовлень почав падати – вихід в Україну був вкрай невдалим. Футболки з Путіним, плакати зі Сталіним і інші подібні товари – виходити на український ринок з такими “асортиментом” було дуже необдуманим кроком.

Експерти визначають, що Компанія Wildberries “була непомітною” на ринку електронної комерції України. “Вони відразу зайшли неправильно”, – заявив гендиректор українського агентства інтернет-маркетингу Promodo Олександр Колб.

“Як непомітно увійшли, так непомітно вийшли”, – спрогнозував експерт наслідки для українського ринку в разі відходу інтернет-рітейлера з РФ.

Крім скандальних товарів до помилок рітейлера можна додати те, що сайт спочатку був тільки російською мовою.

Як поява Wildberries в Україні, так і її відхід з точки зору місця на ринку ніяких істотних і помітних змін не викличе. Таку думку в розмові з UBR.ua висловив директор агентства маркетингових сервісів OS Direct Валентин Калашник.

У компанії “не той імідж” і її не буде сприймати “український споживач”, стало очевидно після торішнього скандалу з “футболками Путіна”.

“Уже тоді стало зрозуміло, що переважна більшість споживачів до цієї компанії не будуть лояльно ставитися”, – підкреслив Калашник.

У самій компанії Wildberries на запит ЗМІ не відповіли. На її сайті вказано, що доставкою товарів по Україні займається логістичний оператор Meest. Але директор по маркетингу Meest Group березня Янків запевнила UBR.ua, що це не відповідає дійсності.

Нагадаємо, в червні Служба безпеки України заявила в коментарі що не бачить підстав для заборони діяльності Wildberries на нашому ринку. Таку ж позицію в СБУ озвучили і з приводу російського онлайн-кінотеатру ivi.ru, проти якого президент і РНБО теж можуть ввести санкції.

Доповнено: увечері 27 липня Wildberries расспространіла заяву, в якій говориться, що обмеження можуть мати негативний вплив на представників малого бізнесу України, для якого компанія є однією з найпопулярніших торгових платформ для продажу товарів в 14 зарубіжних країнах, серед яких Росія, США, Німеччина , Франція, Італія та багато інших. ін.

За публікацією у ЗМІ.

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Вилучення інформації як спосіб судового захисту не відповідає змісту позовних вимог і по суті є цензурою – КЦС ВС

Відповідальність споживачів за несплату житлово-комунальних послуг.