in

Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС) прийшла на заміну системи, яка змушувала людину збирати численні довідки, вистоювати у чергах, а потім очікувати на рішення. 

Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС) прийшла на заміну системі, яка всі 30 років незалежності України змушувала людину для звернення по соціальну допомогу від держави збирати численні довідки, вистоювати у чергах, а потім місяцями очікувати на рішення.

Презентація Міністерства соціальної політики показує, як відбувається призначення і отримання державних соціальних виплат ще сьогодні і як змінюється ця процедура в пілотних регіонах, де ЄІССС вже впроваджується.

У старій системі людина приходить з пакетом паперових документів до виконавчого органу територіальної громади або ЦНАПу, де документи приймаються, скануються, перевіряються та вносяться до електронної системи. Потім інформація про людину декілька разів передається від однієї установи до іншої, завантажується у декілька не пов’язаних між собою електронних систем та звіряється з паперовими документами. В різних випадках це може бути до 5 органів влади.

В результаті, людина очікує до півтора місяці на призначення допомоги. Кожну справу опрацьовують 9-10 фахівців, а на понад 18 мільйонів паперових справ витрачається до 270 млн листків паперу на рік.

При такій організації висока вірогідність помилок через “людський фактор” та технічних збоїв, які дорого коштують і державі, і людям.

Єдина інформаційна система соціальної сфери та відповідна перебудова процесів кардинально змінює цю ситуацію.

Людина подає заяву до виконавчого органу територіальної громади або до Центру надання адміністративних послуг, або на портал Дія – як кому зручніше. В результаті можна звернутись за допомогою, не виходячи з дому, та отримати її через декілька днів. Перевірка даних, визначення права на допомогу та формування виплатних документів відбувається в автоматичному режимі.

Таким чином, весь процес від подання заяви до отримання допомоги триває 1-2 дні, а замість 9-10 фахівців обробкою справи людини займаються лише 3 спеціалісти.

Тобто між людиною, що потребує допомоги, і державою зникають всі проміжні ланки – відбувається пряма електронна комунікація.

Мінсоцполітики зазначає, що прискорити процеси з упровадження ЄІССС та забезпечити створення технічної платформи для її функціонування можливо буде завдяки співпраці з Міністерством цифрової трансформації та зі Світовим банком в межах проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”.

Джерело

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Новий закон про Київ: розділити повноваження, щоб посилити самоврядування?

КАС ВС висловив позицію щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проєктів містобудівної документації