in , , , ,

24 березня Верховна Рада ухвалила закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення керованості державою в умовах воєнного стану».

24 березня Верховна Рада ухвалила закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення керованості державою в умовах воєнного стану», який визначатиме особливості функціонування органів державної влади в період воєнного стану (№7153). Про  деталі повідомила нардеп від «Слуги народу» Ольга Совгиря.

У ньому передбачається, що у разі введення в Україні воєнного стану та необхідності невідкладного законодавчого врегулювання у зв’язку з відсутністю у законах України положень, що визначають особливості вирішення відповідних питань в умовах воєнного стану наступне:

Кабінет Міністрів України приймає з дотриманням статті 64 Конституції України щодо обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина рішення з питань у сфері національної безпеки та обороноздатності, зовнішньої політики, інфраструктури, економіки, промисловості, фінансів, бюджету, трудових відносин, зайнятості населення, оплати та охорони праці, енергетики, аграрної політики та продовольчої безпеки, боротьби із злочинністю, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення,  громадської безпеки, безпеки державного кордону, міграції, цифрової трансформації та інформаційної безпеки, захисту довкілля та природних ресурсів, державного управління та державної служби, соціальної політики, охорони здоров’я, освіти, науки, культури, спорту, туризму, правової політики, законності, забезпечення прав і свобод людини та громадянина, оподаткування, у тому числі щодо визначення платників податку, об’єктів оподаткування, бази оподаткування, ставок податків, порядку обчислення податків, податкового періоду, строку та порядку сплати податків, строку та порядку подання податкової звітності, податкових пільг та порядку їх застосування.

Протягом 2 днів після прийняття такого рішення Кабінет Міністрів України подає до Верховної Ради України проект закону, яким врегульовуються відповідні питання.

Якщо за результатами розгляду Верховною Радою України такий проект закону відхилено, відповідне рішення Кабінету Міністрів України втрачає чинність з дня, наступного за днем прийняття рішення щодо відхилення проекту закону. Якщо протягом 30 днів після реєстрації такого проекту закону Верховна Рада України не приймає рішення щодо його відхилення або прийняття в цілому, відповідне рішення Кабінету Міністрів України втрачає чинність після спливу зазначеного строку або з дня, наступного за днем припинення або скасування воєнного стану, якщо це станеться раніше.

Такі рішення Кабінету Міністрів України не застосовуються у разі прийняття та набрання чинності законом, яким визначаються особливості вирішення відповідних питань в умовах воєнного стану.

Закон дає голові громади, де не ведуться бойові дії, право на одноосібне прийняття рішень, необхідних для реалізації режиму воєнного стану, зокрема:

  • затвердження тимчасової структури виконкому;
  • внесення змін до місцевого бюджету;
  • утворення нових виконавчих органів;
  • управління комунальним майном та підприємствами;
  • боротьба зі стихійними лихами та небезпечними відходами.

Зазначені рішення підлягають нагляду з боку військової адміністрації.

Крім того, закон дає громаді можливість оперативного ухвалення будь-яких рішень, оскільки тимчасово призупиняється дія норм про доступ до публічної інформації, про засади регуляторної політики тощо (так само, як було зроблено під час першої хвилі пандемії COVID-19).

Надається можливість оперативно призначати на посади (без конкурсу) та звільняти працівників місцевого самоврядування, державних службовців (зі збереженням трудових прав після завершення воєнного стану, а також можливістю піти на іншу роботу в період відсторонення).

Забороняється ліквідація підприємств стратегічного сектору економіки без окремого рішення Кабінету Міністрів України.

Зупиняються строки надання адміністративних послуг, якщо інше не встановить Уряд, та уніфікується підхід до надання адміністративних послуг, щоб вони по максимуму справедливо надавались на територіях, де немає бойових дій, проте з обов’язковим урахуванням безпекових загроз (обмежений доступ до реєстрів і т.д.).

Також закон передбачає, що повноваження районних рад здійснюють районні військові адміністрації, а обласні ради наразі продовжують функціонування (окрім випадку тимчасової окупації чи оточення обласного центру), оскільки тоді всі функції переходять військовим адміністраціям.

Уряду надається право приймати оперативні рішення з деяких питань, які мали б бути врегульовані на рівні закону. Однак Кабінет Міністрів України в свою чергу зобов’язаний протягом двох днів подати до Верховної Ради України відповідний законопроєкт. Таке рішення Уряду діє 1 місяць, а ВРУ має час або затвердити законопроект, або скасувати таке рішення Уряду.

Крім того Уряд отримує право змінювати місцезнаходження Кабінету Міністрів та ЦОВВ у разі такої потреби відповідно до вимог воєнного або надзвичайного стану.

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Министерство культуры и информационной политики подготовило список из 47 звезд российской культуры, публично заявивших о поддержке военных преступлений в Украине

Війна і оренда