in

Аналізуємо проєкт Закону України «Про внесення змін до Митного Кодексу України щодо встановлення особливостей проходження служби в митних органах та проведення атестації посадових осіб митних органів»

У Верховній Раді України готується до другого читання проєкт Закону України «Про внесення змін до Митного Кодексу України щодо встановлення особливостей проходження служби в митних органах та проведення атестації посадових осіб митних органів». Зміни стосуються прийняття на службу до митних органів, її проходження та припинення, призначення Голови Центральних органів виконавчої влади (далі ЦОВВ – Ред.), що реалізує державну митну політику, та припинення його повноважень, проведення щорічної зовнішньої незалежної оцінки (аудиту) ефективності діяльності цього ЦОВВ, оплати праці посадових осіб та працівників ЦОВВ та його територіальних органів.

Центр політико-правових реформ проаналізував проект закону. 

З січня 2020 року Законом України «Про державну службу» передбачено, що окремі особливості проходження державної служби в ЦОВВ, що реалізує державну митну політику, та в ЦОВВ, що реалізує державну податкову політику, їхніх територіальних органах визначаються Митним та Податковим кодексами України. Вже тоді експерти Центру політико-правових реформ наголошували на тому, що вагомих підстав для «узаконення» незастосування якихось норм Закону України «Про державну службу» до державних службовців цих органів виконавчої влади немає.

Навіть за наявності таких законодавчих виключень у законах України «Про державну службу» та «Про центральні органи виконавчої влади» для митних та податкових органів, запропоновані в квітні поточного року законодавчі новели, на думку експертів ЦППР, не є достатньо обґрунтованими. Зокрема, норми про непоширення на посадових осіб митних та податкових органів, з якими укладається контракт про проходження державної служби, законодавства про державну службу в частині процедури оцінювання результатів службової діяльності державних службовців. Ці норми законопроєктів ставлять під сумнів дієвість визначеної законодавством про державну службу процедури оцінювання. Адже автори законопроєктів, виходячи з їхнього змісту, вважають цю процедуру непридатною для митних та податкових органів.

Також досить сумнівним є окреме правове регулювання утворення, припинення та діяльності територіальних органів таких ЦОВВ у ст. 21-1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади».

Детальнішу аналітику законопроєкту читайте за посиланням.

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Новий порядок реалізації платних послуг з надання поліпшених побутових умов особам, узятим під варту у СІЗО

Мирові суди…