in

Чи стане реальністю служба фінансових розслідувань?

Скоро мине рік, як Верховна Рада скасувала податкову міліцію, а в Україні й досі не створено Службу фінансових розслідувань. Більше того, виконавча влада, зокрема Міністерство фінансів, за цей час не зробили практично ніяких кроків у цьому напрямку.

Законопроект про Службу фінрозслідувань, який навесні був презентований Мінфіном, наштовхнувся на стіну непорозумінь між законодавчою і виконавчою владою і його просування застопорилося. Впродовж 9 місяців навіть не було організовано обговорення цього законопроекту — зі включенням у цю роботу представників влади, представників бізнесу, профільних громадських організацій.

Це призвело до того, що законопроект Мінфіну вже втратив актуальність. Можливо, його ще варто було б взяти за основу, але приймати в тому вигляді, в якому він є, не можна ні в жодному разі.

А допоки не створено нову службу, та сьогодні продовжує існувати скасована податкова міліція, яка працює, скажімо так, у спотвореному правовому полі. І це лягає важким тягарем на плечі українського бізнесу.

Я як президент Асоціації платників податків України змушений із великим сумом констатувати: в таких умовах фіскалізація, тиск на бізнес з боку силових структур лише посилилися. Ми спостерігаємо дивну ситуацію, коли публічно прем’єр-міністр та керівники силових структур заявляють про неприпустимість використання силових методів стосовно бізнесу, а непублічно силовикам, начебто, віддано команду «Вперед!». Це неприпустимо, особливо в такий важкий для України час.

Я майже два роки повторюю й повторюватиму: ані тиск, ані шантаж не принесуть результату, якого прагне держава. Позитивну реакцію з боку бізнесу і позитивні економічні показники можливі лише за умови ліберального ставлення держави до бізнесу, за умови довіри до підприємців.

Саме тому Служба фінансових розслідувань має бути створена надтерміново. Й вона єдина повинна опікуватися фінансовими та економічними правопорушеннями в країні. Немає будь-якої доцільності в тому числі, щоб цими питаннями відали одночасно Мінфін, МВС, СБУ та прокуратура. Такої практики не існує в жодній цивілізованій, демократичній, правовій державі.

Фіскальну службу треба розділити на сервісну службу, яка допомагатиме бізнесу розвиватися, і Службу фінансових розслідувань. Остання ж буде й аналітичною службою, але в неї мають бути також і поліцейські функції. Одночасно з прийняттям Податкового кодексу держава повинна оголосити, що вона апріорі визнає весь бізнес чесним і починає відносини з ним «з чистого аркуша». Все, що було до цього моменту, не береться до уваги. Але якщо аналітична служба виявить, що той чи інший суб’єкт і далі приховує податки, маніпулює, тоді вже повинна бути задіяна Служба фінансових розслідувань.

Одночасно зі створенням Служби фінансових розслідувань має бути прийнятий новий ліберальний Податковий кодекс. Лише за цих умов може бути відновлено довіру з боку бізнесу до держави.

Джерело: ЛІГА.net

Рейтинг публікації

Written by admin

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Антирейдерські агроштаби: по один бік барикад з фермерами

Реформи наосліп, або Децентралізація як дезорієнтація