in

Історія успіху та неймовірного кохання Генрі Форда – одного із найбагатших людей усіх часів

Автомобілі із прізвищем Генрі Форда їздять вулицями кожного міста світу. Цей чоловік став одним із найбагатших людей усіх часів, а історія його успіху нерозривно асоціюється з самою суттю ведення бізнесу.

Але мало хто знає, яким було особисте життя інженера-мільйонера і хто допоміг йому досягнути таких висот.

«Якби не Клара Джейн Брайант, невідомо, чи зміг би Форд так хвацько здолати цей шлях з фермерів в мільйонери» – зізнався якось сам Форд.

Клара Форд – жінка, яка від самого початку супроводжувала і підтримувала Генрі: «Моя дружина вірила в успіх більше, ніж я сам».

БАТЬКО ЗВЕЛІВ НАЗАВЖДИ ЗАБУТИ СЛОВО «МАШИНА»

Генрі Форд народився у родині успішного фермера в Мічигані. Коли він підріс, то вирішив спробувати заробляти собі на хліб іншою роботою і влаштувався у механічну майстерню. Там йому платили 2 долари на день, але на житло і харчування потрібно було 3,5 долари. Хлопець намагався шукати підробітки і ремонтував все, що потрапить під руку, але заробітків все одно не вистачало. Тож через 2 роки він повернувся на батьківську ферму. Форд-старший пообіцяв дати сину землю, якщо той погодиться назавжди забути слово «машина» – і той погодився.

Здавалося, Форд погодився зі своєю фермерською долею. Але одного дня йому трапився сусід, у якого зламалася сівалка. Генрі за одну ніч розібрав все до гвинтика і склав механізм назад. Вранці сівалка працювала як новенька.

СВОЮ КЛАРУ ВІН ЗУСТРІВ НА ТАНЦЯХ

Одного разу хлопець пішов на сільські танці і зустрів там Її. Генрі одразу закохався у молоду вродливу дівчину. Її чорні очі і зваблива усмішка навіть змусили його на деякий час забути давню мрію: покинути сільське господарство і почати майструвати різноманітні механізми.

Клара Брайант також звернула увагу на дивакуватого хлопця. Він, син фермера, не любив тварин. Натомість, постійно говорив про якесь залізяччя. Дивовижно, але дівчині сподобався запал, з яким Генрі розповідав про свої захоплення. Хоч вона майже нічого у цьому не розуміла, але уважно його слухала.

У 1888 році пара побралася. Генрі було 24 роки, а Кларі – 22. Батько Форда подарував їм 80 гектарів землі для обробітку. Генрі власноруч збудував будинок, а Клара зробила його затишним сімейним гніздечком.

«Найвизначніший день у моєму життя – день, коли я одружився з місіс Форд», – визнавав чоловік.

ЯК НАРОДИЛАСЯ ПЕРША МАШИНА

Сімейство вело зразкове сільське життя. Та одного дня на місцевій пакувальній фабриці Форду на очі потрапив механізм, який робітники називали Мовчазний Отто. Він працював не на парі, а на бензині! Якби до нього ще приробити колеса, то вийшов би самохідний механізм! Отто настільки вразив чоловіка, що до нього знову повернулися його давні інженерні мрії.

Генрі Форд зібрав речі і дружину, і переїхав з ферми до великого міста – Детройта. Там він влаштувався на роботу в «Електричну компанію Едісона», де завдяки гострому розуму і запалу, швидко просувався вгору кар’єрною драбиною.

У 1893 році у пари народився син Едсель. Коли була створена Ford Motor Company, лікар, що приймав у Клари пологи, отримав право на безкоштовне техобслуговування.

Того ж року якогось дня Форд притягнув додому старенький 80-кілограмовий двигун і поклав його посеред кухні. Клара навіть бровою не повела і допомогла включити механізм. Двигун почав голосно шуміти і підстрибувати. І, кажуть, навіть вщент розніс кухонну раковину і чи то плиту, чи то стіл. Що ж сказала на це дружина? Нічого, адже вона знала, що її чоловік геній, а геніїв потрібно підтримувати, а не сварити.

Генрі встановив цей двигун на візок і ця конструкція стала першою і на довгий час єдиною машиною в Детройті.

«Машина виробляла багато шуму і лякала коней, я не міг зупинитися ніде у місті без того, щоб відразу навколо мого візка не збирався натовп народу. Якщо я залишав його десь хоча б на хвилину, одразу знаходився хтось, хто хотів спробувати проїхатися. Врешті-решт я почав носити при собі ланцюг і повинен був прив’язувати візок до ліхтарного стовпа», – писав у своїх мемуарах Форд.

Форд згадував ще одну цікаву історію, через яку він дякував долі, що послала йому в дружини саме цю жінку. Коли він зібрав у гаражі свій перший автомобіль і дійшла справа до першого випробування на ходу, виявилося, що машина не проходить у двері. Клара, недовго думаючи, схопила кирку і рознесла дверний проріз, щоб коханий міг проїхати. За цим усім з подивом спостерігали сусіди.

Хоча їхнє життя не завжди було гладким, Клара жодного разу не дорікнула чоловікові. Вона завжди готова була підтримати і допомогти, а ночами, коли Генрі після роботи майстрував свої механізми, вона тримала світло і подавала інструменти.

ЗВИЧАЙНИЙ ХЛОПЕЦЬ СТАВ АВТОМОБІЛЬНИМ КОРОЛЕМ

У 1908 році життя фордів назавжди змінилося – з конвеєра зійшли перші автомобілі Ford-T. Вони миттєво набули популярності, але були дуже прості в управлінні і догляді і мали доступну вартість. Машини розкуповували як гарячі пиріжки, а одного разу найвідоміший гангстер Америки Клайд Паркер навіть написав Форду вдячного листа:

«Якщо мені потрібно викрасти машину, і поблизу виявляється Ford, я завжди беру саме його… Ford на голову перевершує всі інші тачки!».

Ця модель не сходила з конвеєра рекордний термін – цілих 20 років. До 1914 року Генрі випустив десять мільйонів авто це було 10% від загальної кількості створених машин у всьому світі. А у 1920-х з 10 авто, що продаються в Америці, 7 були Ford. Саме тоді Генрі отримав прізвисько «автомобільний король».

Генрі Форд миттєво перетворився із звичайного хлопця на мільйонера. Він купив будинок за мільйон доларів, що за нинішнім курсом становило б близько $50 млн.

Дружина, як і раніше, палко підтримувала чоловіка. Навіть тоді, коли його ідеї можна було вважати справжнім дивацтвом. Наприклад, коли Форд зробив рекламну кампанію зі слоганом: «Кожен покупець може придбати автомобіль будь-якого кольору, який тільки побажає. Якщо тільки цей колір – чорний».

І В ГОРІ, І В РАДОСТІ

Однак іноді дружина все ж урезонювала свого чоловіка і приводила до тями. У роки Великої Депресії робочі, звільнені із заводу Форда, вийшли на знаменитий «Голодний марш». Поліція разом зі службою безпеки компанії Форда відкрила вогонь по людях. Тоді четверо людей загинули, близько 60 були поранені.

Форд лютував і вимагав, щоб поліція арештовувала поранених прямо з лікарняних ліжок,  й звільняв всіх, кого вважав хоч якось причетними до маршу.

Тоді Клара поставила чоловіку ультиматум: або він приймає вимоги профспілок, або вона йде від нього. Звичайно ж, Генрі підкорився.

У 1930-х «автомобільний король» передав управління компанією своєму єдиному сину – Едселю. Але у 1943 році той помер від раку і 79-річному Генрі довелося знову повернутися до роботи.

Генрі Форд помер у 1947 році від інсульту. Клара пережила його на 3 роки і померла у 1950-му.

Звичайно, Генрі Форд не був ідеальною людиною і в його біографії знайдеться багато темних моментів. Але ніхто не сперечатиметься, що саме ця людина стала найуспішнішим і найвидатнішим підприємцем 20 століття. І, не в останню чергу, завдяки своїй дружині.

«Якби я мав ще одне життя – я б хотів прожити його зі своєю дружиною», – казав Форд, який, подейкують, вірив у реінкарнацію. Хто зна, можливо так і є.

Джерело

Рейтинг публікації

Written by Інна

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Замість призову – рекрутинг: Міноборони затвердило Концепцію військової кадрової політики

У Києві студенти розробили супутник: наступного року він може вийти на орбіту