in

Куди прямує реформа державного управління?

Олександр САЄНКО, міністр Кабінету Міністрів України
Олександр САЄНКО,
міністр Кабінету Міністрів України

Підвищення добробуту громадян неможливо без проведення структурних реформ у багатьох сферах. А запорукою успішного втілення будь-якої реформи є ефективне державне управління, що відповідає вимогам сучасності.

У 2016-му реформа держуправління була визначена як один із ключових пріоритетів уряду, завдяки чому вона отримала «квиток у життя». Саме в минулому році урядом спільно з міжнародними партнерами — ЄС і програмою SIGMA — та громадянським суспільством було розроблено та ухвалено системне бачення змін, які потрібні для побудови ефективної моделі держуправління.

В червні було схвалено Стратегію 2016–2020 з чітким планом заходів її виконання. А в грудні під час засідання комітету асоціації було підписано фінансову угоду з ЄС на підтримку реформи. Стратегія, план заходів, новий закон про держслужбу, фінансова підтримка від Євросоюзу та правильна координація – разом усе це є базовими передумовами для подальшого системного впровадження такої масштабної реформи. Тепер настала черга для кропіткої роботи з її імплементації.

На порядку денному реформи в 2017 році – робота з процедурами, кадрами, структурами, які всі разом й утворюють систему державного управління в Україні. Наша мета – підвищити ефективність уряду, чия робота буде сфокусована на головних завданнях та викликах для країни. Працювати в ньому прагнутимуть найкращі професіонали з різних сфер.

У рамках цієї реформи ми концентруємося на:

1. Підвищенні спроможності уряду до стратегічного планування.
У Секретаріаті вже працює новий підрозділ – департамент стратегічного планування, який разом з Офісом реформ задіяний у підготовці Стратегічного плану пріоритетних дій Уряду–2020, що вперше відбувається за участі експертів, NGOs та міжнародних партнерів. Саме на базі цього плану й розроблятиметься трьохрічна бюджетна декларація, яку підготує Мінфін.

2. Розподілі політичних та адміністративних функцій у міністерствах та розбудові інституту державних секретарів.
Це стане запорукою послідовності в здійсненні реформ та перебудови самих міністерств. Державні секретарі мають бути провідниками та гарантами реформ в уряді.

3. Запровадженні циклу аналізу політики як обов’язкової процедури для розробки всіх урядових рішень.
Це дозволить побудувати в Україні нову модель розробки рішень, що відповідатиме найкращим світовим практикам та забезпечить максимальне врахування інтересів усіх «стейкхолдерів».

4. Запровадженні електронного урядування.
2017 рік – чудова нагода комплексно все реалізувати – єдиний інформаційний простір, електронний документообіг та розпочати запровадження ключових якісних послуг для громадян і бізнесу.

5. І нарешті, посилення кадрової та інституційної спроможності усіх міністерств та Секретаріату Кабміну.
Адже ефективність управління визначають люди. Наша мета – побудувати ефективну систему держуправління, яка дозволить залучати найкращих фахівців ззовні й відкриє шлях для професійного та кар’єрного зростання талановитим кадрам, що вже працюють у системі держслужби.

Саме тому одне із завдань реформи – забезпечити належну оплату праці державних службовців, прозорі конкурси на посади, що дозволять відбирати найкращих, та зробити так, аби рівень оплати праці відповідав ефективності працівників. Для запровадження таких змін створено профільний департамент з питань державного управління.

Пілотний проект із реформування державних органів уже розпочався в Секретаріаті уряду, де працює нова команда. Проводиться систематичне навчання сучасним методам управління, зокрема проектному менеджменту. Хтось може сказати, що я занадто оптимістично дивлюсь на речі і що насправді все виглядає далеко не так яскраво, як це хочуть бачити в уряді. Це не так. Я бачу й ту частину склянки, в якій є вода, і ту, де вона ще порожня. Ми бачимо виклики, що гальмують впровадження цієї реформи, але знаємо, як на них відповідати.

Саме тому на засіданні Координаційної ради з питань реформування державного управління було затверджено новий підхід до подальшого впровадження реформи. Тепер, коли ключова політична її частина вже зроблена й справа дійшла до покрокової імплементації реформи, роботу вирішено доручити професійній проектній команді. Із цього року в уряді працює Офіс реформ, головна мета якого – планування та координація також і цієї реформи. Її поділено на проекти, кожен з яких має свого лідера, котрий несе відповідальність за реалізацію поставлених цілей. Уся робота та реалізація цих проектів буде узгоджуватися та координуватися. Проектний підхід допоможе уникнути ситуації, коли група працює, а визначеної мети не досягає; коли успіхи записують собі в актив усі, а за відсутність результатів ніхто не відповідає. Такий підхід дозволяє уникнути зайвої бюрократії та сконцентруватися на суті реформи.

Водночас ми також добре розуміємо, що для успішної реалізації реформи держуправління маємо максимально її пояснювати, адже вона стосується кожного державного органу в Україні і є, мабуть, найбільш комплексною з усіх реформ. Тому плануємо значно активізувати нашу присутність в інформаційному полі, щоб доносити сутність змін, які вже відбулися, і тих, які плануються.

Рейтинг публікації

Written by admin

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

В Україні змінили методику оцінки землі

НАБУ завершило розслідування справи голови Рахункової палати