in , ,

СТАН ВИКОНАННЯ У 2022 РОЦІ ПЛАНУ ЗАХОДІВ З РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЮСТИЦІЇ ЩОДО ДІТЕЙ НА ПЕРІОД ДО 2023 РОКУ

СТАН ВИКОНАННЯ У 2022 РОЦІ ПЛАНУ ЗАХОДІВ З РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЮСТИЦІЇ ЩОДО ДІТЕЙ НА ПЕРІОД ДО 2023 РОКУ

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1027-р було схвалено Національну Стратегію реформування системи юстиції щодо дітей на період до 2023 року. Затвердження цієї Стратегії зумовлене необхідністю вдосконалення механізмів юстиції щодо дітей для забезпечення їх прав шляхом виконання програм профілактики правопорушень серед дітей, здійснення ефективних заходів соціальної адаптації та реабілітації неповнолітніх, які вчинили протиправні дії.

Забезпечення реалізації Стратегії спрямоване на розв’язання основних системних проблем юстиції щодо дітей, подолання прогалин у системі міжвідомчої взаємодії, забезпечення профілактичної, соціально-виховної роботи та роботи, спрямованої на ресоціалізацію неповнолітніх, які схильні до протиправної поведінки та вчинили правопорушення, а також на посилення захисту прав дітей, які потерпіли від правопорушень.

Стратегія застосовується не тільки стосовно дитини-правопорушника, але й до інших категорій дітей, які стали жертвами або свідками злочину, або ж потребують правового вирішення складних життєвих ситуацій.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 № 1335-р затверджено План заходів з реалізації Національної стратегії реформування системи юстиції щодо дітей на період до 2023 року.

План заходів забезпечує комплексний підхід з реалізації правових, соціальних, освітніх заходів, які здійснюються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими та міжнародними організаціями, задля реформування і запровадження ефективних механізмів у системі юстиції та захисту прав дітей.

Серед основних реалізованих завдань – надання послуг соціальної профілактики запобігання правопорушенням серед дітей; зниження рівня злочинності за допомогою заходів профілактики правопорушень; розроблення і виконання різних за видами та змістом програм профілактики правопорушень серед дітей; запровадження системи моніторингу ефективності програм профілактики правопорушень серед дітей із залученням до його проведення громадських об’єднань; удосконалення системи підготовки, підвищення кваліфікації фахівців, залучених до виконання профілактичних та корекційних програм; проведення систематичної інформаційної роботи із запобігання злочинності серед дітей з урахуванням регіональних, гендерних та інших особливостей.

Так, за координації Міністерства юстиції робочими групами Міжвідомчої координаційної ради з питань правосуддя щодо неповнолітніх розроблено проєкти програм, спрямованих на профілактику правопорушень серед дітей, проте вони потребують остаточного погодження. Виконання завдання уповільнилось через об’єктивні причини, пов’язані із введенням карантинних запобіжників та воєнного стану в країні.

На Міністерство юстиції також покладено обов’язок щороку здійснювати підготовку та оприлюднювати звіт про виконання плану заходів у поточному році, а також організовувати публічне обговорення звіту про виконання плану заходів у поточному році за участю представників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства, міжнародних організацій та подання у разі потреби пропозицій щодо внесення змін до плану заходів з урахуванням результатів такого обговорення.

Слід зазначити, що у зв’язку з військовою агресією рф та запровадженням воєнного стану на території України більшість суб’єктів, відповідальних за виконання завдань, передбачених Планом заходів, не надали інформації про стан виконання Плану заходів за звітній період.

 

Звіт про стан виконання у 2022 році Плану заходів з реалізації Національної стратегії реформування системи юстиції щодо дітей на період до 2023 року

Інформація про стан виконання Плану заходів з реалізації Національної стратегії реформування системи юстиції щодо дітей на період до 2023 року у 2022 році

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

Чому Європейський суд з прав людини залишається ключовим органом правосуддя для України

Практика примусового годування в Україні в контексті реалізації статті 3 Конституції України