in ,

Український уряд нарешті підписав з Євросоюзом угоду про “відкрите небо”. Що це означає для українців!

Український уряд нарешті підписав з Євросоюзом угоду про “відкрите небо”. Як стверджує прем’єр-міністр, це безпосередньо наблизить наших громадян до доступним перельотів. За його словами, така угода покладе кінець цінової монополії на авіаційному ринку, збільшить кількість маршрутів і підвищить рівень захисту споживачів.

Серед головних ймовірних наслідків угоди про спільний авіаційний простір (САП) – саме здешевлення для українців квитків на літаки. Паралельно в ЄС будуть визнавати сертифікати, видані літакам українського виробництва. У нас почнуть діяти такі ж правила і стандарти в галузі, як і серед членів Євросоюзу.

Йдеться про так званий “авіаційний безвіз” передбачає захист прав споживачів і компенсації пасажирам за затримку рейсів. Наші чиновники також впевнені, що угода дасть поштовх розвитку туристичної галузі в Україні: завдяки лібералізації на ринку кількість рейсів з Євросоюзу до нас, як очікується, різко зросте.

Говорячи простіше, державам більше домовлятися про перельоти не доведеться. Будь-яка компанія зможе заявити про бажання летіти в іншу країну ЄС без підписання дозволів, пояснює UBR.ua глава Всеукраїнський асоціації туроператорів Ігор Голубаха.

Як каже в коментарі ЗМІ екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян, з підписанням угоди українців дійсно можна привітати, але залишається декілька “але”. Президент пообіцяв до 2024 року побудувати 16 аеропортів, з яких за два з половиною роки не з’явилося жодного. А іноземні компанії вже роблять пропозиції.

“Найбільша в Європі бюджетна авіакомпанія з Ірландії Ryanair вже повідомила, що після підписання угоди про САП готова базувати в Україні близько 20 своїх бортів і літати з 12 українських аеропортів. По-друге, Україна має бути забезпечено нашим авіаперевізникам дешевий фінансовий ресурс”, – пояснює Володимир Омелян.

А Wizz Air відновить пряме авіасполучення між Україною і Швецією

За словами експерта, Києву необхідно для успішної роботи угоди як мінімум ще скасувати акциз на авіаційне паливо і ПДВ на внутрішні рейси. Якщо ми зараз не забезпечимо рівні умови для конкуренції, не підтримаємо власні авіакомпанії, то будемо літати лише на чужих. І знову будемо дивуватися, “чому так дорого”.

“На відміну від європейських урядів, які допомагали своїм авіакомпаніям під час пандемії, у нас підтримки було нуль. Навіть не розрахувалися за евакуаційні рейси на початку 2020 го. До того ж європейські компанії набагато менше платять за лізинг літаків і обслуговування операційних витрат”, – каже Омелян.

Квитки подешевшають лише за деякими напрямками. На сьогоднішній день вартість перельоту в один кінець між містами різних країн-членів ЄС може становити € 8-10 (240-300 грн). Купити квиток з Лондона в Будапешт за € 6 (200 грн) реально, запевняють в Кабміні. Там розраховують, що наші авіакомпанії, бажаючи витримати конкуренцію з європейськими, почнуть встановлювати схожі ціни.

Омелян підкреслив, що не можна від підписання угоди очікувати, що ціни впадуть за тими маршрутами, на яких і так вже сьогодні висока конкуренція між лоукостерами. Він має на увазі ті ж Варшаву, Берлін чи Рим. Але акцентує, що сьогодні говорити про завантаженість важко, так як ринок ще не оговтався після пандемії.

Вартість перельоту, найімовірніше, скоротиться за тими напрямками, де були монопольні обмеження, зафіксовані двосторонніми угодами. Наприклад, в Чехії, Франції, Італії, Іспанії та Нідерланди.

“Там дійсно до перельотів допускалися тільки обрані компанії, певні владою обох країн з обмеженням числа польотів і місць. За цими напрямками, якщо буде попит, варто очікувати здешевлення. Тоді насправді буде скорочення цін і збільшення авіакомпаній”, – прогнозує Володимир Омелян.

Ігор Голубаха в бесіді з нами зупиняється на компанії МАУ (Міжнародні авіалінії України), яка дійсно мала монополію на певні напрямки, що дозволяло їй утримувати високі ціни на перельоти. Обидва експерти не поділяють оптимізму Кабміну щодо можливостей настільки дешевих перельотів.

Омелян звертає увагу, що перельоти за € 8, про що говорять у Кабміні, продавалися тільки по акціях. В умовах конкуренції на європейському ринку перед пандемією можна було полетіти в середньому за € 100. І нижче чекати цін не варто. Він навів такий приклад: пасажирське крісло до пандемії в компанії Ryanair коштувало близько € 50.

Так тури до Єгипту помітно подорожчають: заощадити можна на сезонних коливаннях

Все, що продавалося нижче, було рекламою. Все, що вище – заробіток, резюмує екс-міністр.

Я розцінюю прогнози Кабміну про € 8-10 за квиток як “хотілки”. Таких цін не буває навіть, коли лоукостер стають на нові напрямки. Поки у нас немає розуміння про розміри турпотоків і завантаженості рейсів. Але такі ціни можливі лише при приголомшливому потоці українців за кордон “, – попередив він.

Рейтинг публікації

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

12 жовтня 2021 року, відбувся Всеукраїнський урок з профорієнтації «Обери професію своєї мрії». Його у прямому ефірі подивились школярі та викладачі понад 15 000 шкіл з усіх регіонів України.

Судове рішення, яке може радикально змінити кадрову ситуацію в прокуратурі.