in

Юридичні аспекти email розсилки

Юридичні аспекти email розсилки

 

Title: Як організувати e-mail розсилку відповідно до закону: основні рекомендації

Description: Рекомендації щодо організації розсилки на електронну пошту відповідно до вітчизняного законодавства. Корисні поради для тих, хто хоче уникнути проблем та штрафів.

H1: Юридичні правила, про які слід пам’ятати при створенні розсилки на електронну пошту

Коли компанія організовує розсилку на електронну пошту, вона повинна враховувати кілька важливих правових аспектів. Адже робота з e-mail передбачає процес обробки контактних та персональних відомостей, які в більшості країн захищаються законом. Щоб уникнути можливих штрафів, варто уважно поставитися до юридичного боку питання та заздалегідь організувати розсилку таким чином, щоб вона не викликала питань у представників правоохоронних органів.

 

Які закони регламентують рекламну діяльність в Україні

Хоча багато хто ніколи не чув про штрафи за розсилку на електронну пошту, такі заходи адміністративної відповідальності існують. При цьому часто помилки, за які можна отримати покарання від держави, роблять навіть юридичні компанії, які надсилають повідомлення своїм клієнтам (докладніше про організацію розсилки для таких організацій можна читати на профільних сайтах). У випадку з Україною важливо, щоб діяльність фірми, яка створює онлайн-листи, не порушувала таких законів:

  • «Про телекомунікації»;
  • «Про рекламу»;
  • «Про захист персональних даних».

Основне порушення, що регламентується перерахованими нормативними актами, – це передача реклами без згоди клієнта. Таким чином, будь-яке розсилання по смс або електронній пошті, що відправляється на рандомну адресу без отримання попереднього дозволу, вже є протизаконним. Якщо людина вирішить не просто ігнорувати повідомлення, а звернеться до суду, то закон буде на її боці.

 

Як отримати згоду на розсилку 

Головне, про що повинен пам’ятати відправник, – це те, що клієнт повинен погодитись, щоб йому приходили рекламні повідомлення, тому кожному одержувачеві потрібно зробити попереднє попередження (зазвичай воно виглядає як пропозиція підписатися на інформаційну розсилку). Найпростіший і найшвидший спосіб отримання згоди – це чекбокс, у якому клієнт повинен поставити «галочку». Однак однієї цієї дії буде недостатньо, знадобиться також зробити такі кроки:

  • викласти на сайт текст угоди з розміщеними розділами «Про розсилку рекламних повідомлень» (щоб клієнт розумів, що йому надсилатимуть), «Про зберігання персональних даних» та «Про передплату та відписку»;
  • зберігати логи, які дозволять довести: клієнт справді відвідав сайт та дав згоду на отримання листів;
  • додавати посилання на відписку в кожен e-mail: так клієнт матиме можливість будь-якої миті відмовитися від участі в рекламній кампанії.

Більшість e-mail маркетологів рекомендують використовувати технології double opt-in. У такому разі згоду на отримання розсилки береться двічі: на сайті компанії та під час надсиланні першого листа на електронну пошту. Якщо людина в обох випадках дасть позитивну відповідь, ні в кого не виникне сумнівів у тому, що повідомлення надсилають їй легально.

 

Навіщо потрібна згода на обробку персональних даних

При оформленні замовлення більшість магазинів запитує у клієнтів такі відомості, як ПІБ, адреса та інші. Всі ці дані належать до категорії персональних та захищаються законом. Щоб сайт не мав проблем, додайте на сторінку оформлення покупки ще один – чекбокс зі згодою на обробку персональної інформації. Так ви захистите себе від можливих проблем не тільки з e-mail розсилкою, але і з роботою магазину в цілому.

 

Відмінності електронної розсилки від спаму

Усі знайомі з нав’язливими повідомленнями, які приходять на електронну пошту (деякі месенджери одразу відправляють їх у особливу папку) і містять агресивну рекламу. Однак не завжди організатори e-mail розсилки замислюються над тим, що неправильно підібраний контент може бути розцінений як спам навіть у випадку, коли йдеться про невинний лист (детальніше про те що таке “спам”). Щоб уникнути таких ситуацій і відповідно проблем із законом, слід запам’ятати кілька простих правил.

  • Ніколи не беріть контакти з відкритого доступу (наприклад, дошки оголошень). Тільки спамери використовують відкриті бази, решта зв’язуються з активними і потенційними клієнтами.
  • Не користуйтеся надто агресивними прийомами. Не варто нав’язувати клієнтам товар чи послугу з першого листа. Пам’ятайте: найбільше замовники цінують корисні інформаційні листи.
  • Не використовуйте заборонені слова. Особливо це стосується виразів типу «швидкий заробіток», «гроші» та інших висловлювань, пов’язаних із фінансами. Більшість поштових алгоритмів розпізнає такі фрази, як спам, і відразу надсилає повідомлення у відповідну папку, а відправника – у бан.

Пам’ятайте, що спамне розсилання призводить не лише до зниження рейтингу компанії, але й до реальних правових наслідків, так що краще не поспішати та добре попрацювати над контентом і лише після цього запускати рекламну кампанію. Тоді у вас не виникне проблем із законом, а клієнти залишаться задоволені якістю отриманих e-mail.

Рейтинг публікації

Written by admin

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Loading…

0

РЕЙТИНГ АВТОРІВ ЮВУ 2021

Ліцензіат у разі зміни власників зобов’язаний звертатися із заявою про переоформлення ліцензії на мовлення – КАС ВС